کد خبر: ۸۱۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
تعداد بازدید: ۲۷۳
یک منبع بلند پایه اردنی با بیان اینکه کشورش به دلیل اعتراضات گسترده مردمی در پایین ترین سطح ممکن نماینده ای به نشست بحرین اعزام می کند ، تاکید کرد : اردن هر طرحی مغایر با حقوق ملت فلسطین را رد می کند.
مقام اردنی: امان نماینده سطح پایینی به اجلاس بحرین اعزام می کند

یک منبع بلند پایه اردنی با بیان اینکه کشورش به دلیل اعتراضات گسترده مردمی در پایین ترین سطح ممکن نماینده ای به نشست بحرین اعزام می کند ، تاکید کرد : اردن هر طرحی مغایر با حقوق ملت فلسطین را رد می کند.

به گزارش خبرداغ ، یک منبع رسمی در گفتگو با پایگاه خبری "عربی ۲۱"، با اشاره به نشست اقتصادی بحرین که به درخواست و حمایت آمریکا برای رونمایی از طرح موسوم به "معامله قرن" برگزار خواهد شد، افزود: امان موافقت خود را در خصوص مشارکت در این کارگاه اعلام نکرده است و آنچه در یکی از رسانه های آمریکایی مبنی بر شرکت کردن اردن در این نشست آمده، دقیق نیست.

این منبع دولتی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: اردن جایگزینی هر گونه طرح اقتصادی را که نقش این کشور را در قضیه فلسطین کم رنگ کند، نمی پذیرد و هر طرحی را که با اصول و اعتقادات امان درباره دادن حقوق تاریخی ملت فلسطین مغایر باشد، رد می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امان مواضع خود را در این باره صراحتاً اعلام نکرده و نسبت به خبر رویترز واکنش نشان نداده است ، خاطر نشان کرد: اردن با مخالفت گروه های داخلی سیاسی و مردمی برای شرکت در کنفرانس منامه روبه رو است و آخرین نمود آن، تحصن گروه اخوان المسلمین در مقابل سفارت آمریکا در اعتراض به سفر "جراد کوشنر" مشاور و داماد "دونالد ترامپ" رییس جمهور آمریکا به این کشور بود.

این منبع آگاه افزود: امان میان فشارهای مخالفت افکار عمومی با معامله قرن از سویی و فشارهای هم پیمانان و مشکلات اقتصادی از سویی دیگر گرفتار شده است لذا احتمالاً در سطح پایین و محدود مثلا سفیر خود در منامه در این نشست شرکت خواهد کرد.

از سویی دیگر "عبدالمجید دندیس" عضو دفتر سیاسی حزب راست گرای "وحدت" هم به عربی ۲۱ گفت: تاخیر اردن در اعلام مواضع خود کمکی به منافع ملی نمی کند موضع مردم نپذیرفتن دیکته ها و فشارهای آمریکا است.

"فوزی السمهوری"عضو شورای ملی فلسطین هم تاکید کرد: هرکسی که در سطح نمادین در این کنفرانس شرکت و مخالفت خود را با کنفرانس منامه عنوان نمی کند، باید پیامدهای آن را نیز بپذیرد.

وی در گفت و گو خود با عربی ۲۱ افزود: رهبران عرب خواستار مخالفت با طرح صهیونیستی مورد حمایت ترامپ هستند که منجر به الحاق رژیم اشغال گر به قلب وطن عربی می شود چرا که هدف استراتژیک جنگ ۱۹۶۷ نیز همین بوده و کنفرانس منامه هم در راستای آن عمل می کند.

قرار است یک نشست اقتصادی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) به دعوت آمریکا در منامه پایتخت بحرین با هدف اعلامی جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و با ادعای بهبود وضعیت اقتصادی فلسطینیان برگزار شود.

گفته می‌شود در این کنفرانس نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی «معامله قرن» شرکت خواهند کرد.

پیشتر رهبران و گروه‌های مختلف فلسطینی به طور یکپارچه با برگزاری این نشست برای پیشبرد طرح موسوم به معامله قرن مخالفت کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: