کد خبر: ۸۱۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۳۸۵
یک کارشناس عربستانی گفت که سازمان اطلاعات امارات با هدف برافروختن جنگ علیه ایران، نفتکش‌ها را در بندر الفجیره هدف قرار داده است.
کارشناس عربستانی: امارات با حمله به نفتکش‌ها، علیه ایران توطئه می‌کند/ تهران می‌تواند امارات را با یک ریتوئیت ساقط کند

یک کارشناس عربستانی گفت که سازمان اطلاعات امارات با هدف برافروختن جنگ علیه ایران، نفتکش‌ها را در بندر الفجیره هدف قرار داده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، «حزام الحزام» استاد دانشگاه و کارشناس عربستانی مقیم لندن، ساعاتی پس از حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان گفت، امارات عربی متحده با حمله به نفتکش‌ها علیه ایران توطئه می‌کند.

الحزام امروز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: امارات همچنان امنیت منطقه را پس از هدف قرار گرفتن نفتکش‌ها در دریای عمان به بازی گرفته و آن را به خطر انداخته است و به همین دلیل پیش از حادثه اعلام حالت فوق‌العاده کرده بود. دلیل این کار این است که رضایت آمریکا برای حمله نظامی به ایران و حمایت عمان و پاکستان را جلب کند.

این معارض خاندان سعودی در ادامه تأکید کرد: ایران هر چه قدر در معرض تحریم‌های اقتصادی قرار گیرد؛ آن قدر ساده‌لوح نیست که روند کشتیرانی را به این شیوه تهدید و تعطیل کند.

او در خصوص حادثه نفتکش‌ها در بندر الفجیره نیز گفت که این حادثه را سازمان اطلاعات امارات به سرکردگی «محمد دحلان» مشاور «محمد بن زاید» با هدف برافروختن جنگ علیه ایران ترتیب داده بود.

کارشناس عربستانی: امارات با حمله به نفتکش‌ها، علیه ایران توطئه می‌کند

حزام الحزام افزود: در ماه رمضان به شما گفته بودم که ابوظبی با حمایت ریاض آتش جنگ را در خلیج [فارس] بر افروخته است. گمان می‌کنند که [جنگ] بازی کودکان است... ایران می‌تواند امارات را با یک ریتوئیت ساقط کند.

این استاد دانشگاه در خصوص هدف قرار دادن فرودگاه سعودی «أبها» توسط نیروهای یمنی نیز گفت، این یک پاسخ فراگیر بود و دیگر کسی انتظار پاسخ قوی‌تر از حکومت سعودی به این حمله را ندارد، چرا که عربستان سعودی تمام توان خود را پیش از نشان داده و اکنون منتظر گشایش بین‌المللی است.

صبح امروز «منابع محلی عمان» اعلام کردند که دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته‌اند.

نفتکش «فرانت اولتر» (Front Altair) با پرجم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کارجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

المیادین ظهر امروز پنجشنبه گزارش کرد که «منابع کاملا مطلع» به این شبکه تأکید کردند که «کشتی فرانت اولتر متعلق به نروژ، پس از حادثه کاملا غرق شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: