کد خبر: ۸۱۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۳۷۹
حسام نواب صفوی که وکالت حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات را برعهده دارد، اعلام کرد که نخستین جلسه دادگاه شنبه ۲۵ خرداد برگزار می شود.
حسام نواب صفوی ۲۵خرداد به دادگاه می‌رودبه گزارش خبرداغ به نقل از صبا: حسام نواب صفوی که وکالت حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات را برعهده دارد، اعلام کرد که نخستین جلسه دادگاه شنبه ۲۵ خرداد برگزار می شود.


حسام نواب‌صفوی مدتی قبل با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که وکالت شاکیان پرونده حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم‌وتحقیقات را پذیرفته است. تازه‌ترین خبر از فعالیت نواب‌صفوی در این پرونده اولین دادگاه برای احقاق حقوق خانواده‌های داغدار است که روز شنبه ۲۵ خردادماه ۹۸ تشکیل خواهد شد.

نواب صفوی درمورد اهمیت این پرونده و علت حساسیتش روی چنین حادثه‌ای توضیحاتی ارایه کرده است.

او در مورد علت پذیرفتن این پرونده گفت: زمانی که خبر حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران را شنیدم، احساس کردم از طریقی که می‌توانم باید به کمک این خانواده‌ها بروم.

این بازیگر افزود: من حتی ریالی برای این وکالت دریافت نکرده‌ام و سعی کردم مرهمی بر این داغ بگذارم. باید از چنین فاجعه‌ای درس عبرت بگیریم و کاری کنیم که دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

نواب صفوی گفت: مثلا یک تلکابین از سال ۴۸ فعال است و کار می‌کند، اگر همین امروز به این مکان رسیدگی نشود و وسایلی را که امکان سقوط دارند تجهیز و‌ نوسازی نکنند، ما بار دیگر شاهد همچنین حوادثی خواهیم بود و تازه آن وقت یادمان می‌افتد ماجرا را پیگیری کنیم. از این دست مثال‌ها زیاد است و باید قبل از وقوع اتفاق به آن رسیدگی کرد. پیمانکاران یا مسئولان باید یا کاری را قبول نکنند یا اگر قبول کردند همه وجوه آن را در نظر بگیرند.

او درمورد چگونگی شکل‌گیری پیشنهاد وکالت پرونده واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد بیان کرد: این تصمیم دوطرفه است. پدر احسان صفایی ابتدا از من خواست این وکالت را بپذیرم و من هم دوست داشتم کاری کرده باشم و باقی خانواده‌های عزیزان از دست رفته به ما اضافه شدند.

این بازیگر درمورد تاثیر شهرتش در روند پرونده گفت: واقعا شهرت من ربطی به کاری که در زمینه وکالت انجام می‌دهم ندارد. ما قرار نیست سریال ببینیم یا فیلم سینمایی بسازیم. یک فاجعه اتفاق افتاده و‌ کاری که من می‌کنم دفاع صادقانه است.

نواب‌صفوی در مورد تغییرات مسیر رفت‌و آمد دانشجویان دانشگاه بعد از حادثه گفت: تا جایی که من اطلاع دارم و شنیده‌ام تغییری در نحوه رفت‌و آمد دانشجویان صورت نگرفته است، البته مطمئن نیستم.

این وکیل دادگستری به مهم بودن این پرونده تاکید کرد و گفت: خیلی از شبکه‌های آن طرف آب می‌خواستند با خانواده‌های دانشجویانی که در این حادثه فوت شدند، ارتباط برقرار کنند و من تاکید کردم که چنین کاری نکنید. ما فقط با خبرگزاری‌های داخل ایران در مورد این حادثه تا امروز گفت‌و گو داشته‌ایم.

او افزود: پرونده مهم است به این دلیل که در خطر سیاسی شدن بود و اگر چنین اتفاقی می‌افتاد از روند درستش خارج می‌شد. این پرونده مربوط به کشته شدن نخبه‌های این مملکت بوده و غیر از آنها ما با بازماندگانی مواجه هستیم که حتی معلولیت کامل دارند و شدت آسیب‌ها خیلی زیاد است. ما در کشور اسلامی و بر اساس قوانین اسلام زندگی می‌کنیم و باید براساس همین قوانین تصمیم‌گیری درستی صورت بگیرد.

نواب‌صفوی گفت: ۱۰ نفر کشته شده‌اند و تعدادی زندگی‌شان به دلیل مصدومیت و معلولیت مختل شده است، آیا از این فاجعه بزرگتر هم هست؟ پس با این حساب پرونده‌ای که مربوط به بی احتیاطی تعدادی مسئول است اهمیت زیادی پیدا می‌کند. نکته دردناک اینجاست که مسئولان دانشگاه خودشان می‌توانسته‌اند با ماشین خودشان تا دانشگاه بیایند، اما دانشجویان چنین امکانی نداشته‌اند و مجبور بودند با اتوبوس‌هایی که معاینه فنی نداشته و بالای ۶۰ درصد کارشناسی شده که احتمال ترمز نگرفتن وجود داشته است به دانشگاه بروند.

او در مورد دادگاه مصدومان و روند پیگیری پرونده آنها و همکاری در این زمینه گفت: من در خدمت آن خانواده‌ها هم هستم. پرونده مصدومان حادثه در مرحله بازپرسی است و اخبار آن را هم بعد از طی شدن مراحل قانونی ارائه می‌دهیم. امیدوارم شنبه برای خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند دادگاه به خوبی برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: