کد خبر: ۸۱۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
تعداد بازدید: ۲۴۹
یک عضو کمیسیون امنیت ملی درباره سفر نخست وزیر ژاپن به کشورمان گفت: این سفر در چارچوب روابط بین دو کشور است و ارتباطی به میانجی‌گری بین ایران و آمریکا ندارد.
بروجردی : سفر «آبه» ارتباطی به میانجی‌گری بین ایران و آمریکا ندارد/ نخبگان ما در سایه تحریم‌ها شکوفا شدند

به گزارش خبرداغ، علاالدین بروجردی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره سفر شینزوآبه نخست وزیر ژاپن به کشور گفت: سفر آقای آبه نخست وزیر ژاپن درچارچوب روابط بین دو کشور است و ارتباطی به میانجی‌گری بین ایران و ایالات متحده ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها به بسیاری از کشورها برای واسطه و میانجی‌گری بین خودشان و ایران متوسل شدند.

وی تاکید کرد:‌ قطعا سیاست ما عدم مذاکره با ایالات متحده است‌، توجه داشته باشید در یک گفت‌وگو و مذاکره، هدف تفاهم و توافق است که ما با این کشور به دست نخواهیم آورد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات برجام، گفت: سال‌ها با غربی که آمریکا هم جزءشان بود، مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم اما مشاهده کردید که از برجام خارج شدند، بنابراین چنین کشوری غیرقابل اعتماد و غیرقابل مذاکره است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا، سیاست قدیمی چماق و هویج است، معتقدم سیاست این کشور نخ‌نما شده ما از تهدیدها و تحریم‌های این کشور هراسی نداریم .

بروجردی با بیان این‌که مردم ایران همیشه در میان تحریم‌ها بودند،‌ بسیاری از نخبگان ما در سایه تحریم‌ها شکوفا شدند، گفت: کارهای بزرگی را در زمانی که تحریم بودیم انجام دادیم، این‌بار هم قطعا همین‌گونه رفتار خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: آمریکا اقدامات ظالمانه‌ای را برخلاف قانون و تعهداتش در برجام انجام داده است پس نباید توقع داشته باشد که ما با این کشور پای میز مذاکره بنشینیم. 

این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سیاست ما در قبال ایالات متحده روشن است، اظهار داشت: هیچ‌گونه مذاکره‌ای با آمریکا علیرغم تمامی پیام‌هایی که فرستاده است نخواهیم داشت چون می‌دانیم این کشور قابل اعتماد نیست. 

وی افزود: ایالات متحده از توافق برجام خارج شد بنابراین باتوجه به اینکه هدف مذاکره تفاهم و توافق است آنان هیچ‌گونه احترامی قائل نیستند بنابراین مذاکره بیهوده است و این کار صورت نخواهد گرفت.

بروجردی درباره این که برخی‌ها عنوان می‌کنند ایران باید مذاکره میان خود و آمریکا را به رفراندوم بگذارد و مردم در این‌باره نظر دهند،‌ گفت: سال‌ها پیش ما رفراندوم را انجام دادیم و رأی مردم مشخص است. مردم در رفراندوم شرکت و قانون اساسی و چارچوب نظام را مشخص کردند .

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ساختار قانونی حاکم بر نظام که با رأی مردم انتخاب شد در عرصه سیاسی نظر مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است، ایشان سیاست‌گذار کلان نظام هستند و طبیعتا با چنین مبنایی عملا نیازی به رفراندوم وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: