کد خبر: ۸۱۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶
تعداد بازدید: ۲۸۳
رئیس مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با رضایت خانواده ایثارگر بانوی بوشهری، چهارمین اهدا عضو استان بوشهر در سال ۹۸ نجات‌بخش جان سه هم‌وطن نیازمند به دریافت عضو شد.
بانوی بوشهری به سه هم‌وطن زندگی بخشیدبه گزارش خبرداغ ، علیرضا باقری، اظهار کرد: پس از اعلام همکاران ما در بیمارستان حضرت قائم (عج) نیروی دریایی سپاه مبنی بر وجود بیمار با علائم مرگ مغزی و تأیید نهایی تیم تخصصی اهدای عضو مقدمات لازم برای برداشت کبد و دو کلیه این بانوی مهربان انجام پذیرفت.

وی با تقدیر از همکاری کادر درمانی بیمارستان حضرت قائم (عج) در تشخیص و اعلام به‌موقع این ایثار ماندگار، افزود: پس از اعلام رضایت خانواده نوع‌دوست جوکار برای اهدای عضو، عملیات انتقال بیمار به بیمارستان سلمان فارسی بوشهر انجام گرفت و در سحرگاه ۲۱ خردادماه با حضور تیم اعزامی پیوند از شیراز نسبت به برداشت کبد و دو کلیه اقدام شد.

باقری بیان کرد: با انجام چهارمین ایثار ماندگار در سال ۹۸ سه هم‌وطن نیازمند به دریافت عضو در بیمارستان پیوند شیراز به زندگی سلامی دوباره دادند.

رئیس مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: رضایت به‌موقع خانواده‌هایی که بیمار مرگ مغزی در بیمارستان‌ها دارند نقش به سزایی در نجات جان هم‌وطنان نیازمند به اهدای عضو دارد.

وی تصریح کرد: در آموزه‌های دینی همواره بر نیکوکاری و نوع‌دوستی و مورد آزمایش الهی قرار گرفتن کسانی‌که ایمان آورده‌اند تاکید شده است و مواجهه با مرگ مغزی نیز مثالی عینی برای این موضوع است.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: