کد خبر: ۸۱۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
تعداد بازدید: ۴۲۳
قاضی دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات مسئولان سابق بانک سرمایه، درباره ۲ میلیارد تومانی که بابت سریال شهرزاد به متهم ردیف دوم این پرونده داده شده است، گفت: از بیان برخی مسائل معذورم ولی می دانیم پول در ساخت فیلم شهرزاد بابت چه چیزی گرفته شده و در آینده مشخص می شود.
قاضی دادگاه بانک سرمایه: پولشویی در سریال شهرزاد در آینده مشخص خواهد شد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، قاضی اسدالله مسعودی‌مقام روز چهارشنبه در هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۳۱ نفر از متهمان بانک سرمایه خطاب به وکیل احسان دلاویز متهم ردیف دوم این پرونده اظهار داشت: در هر جلسه می‌گوئیم صداقت را رعایت کنید ولی شما طفره می‌روید و من صداقتی از شما ندیدم ولی میدانم پول‌هایی را که گفتید بابت چیست و کجا رفته و پولشویی پول‌ها سر از کجا در آورده است و در آینده مشخص می‌شود.
رئیس شعبه سوم ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی اضافه کرد: آن چیزی که بیان می‌کنید ظاهر موضوع است ولی باطن آن به مسائل دیگر برمی‌گردد. شما طوری وانمود نکنید که اطلاع ندارید.
وی افزود: رضوی دیروز مطالبی را در دادگاه بیان کرد ولی نمی‌خواهد برخی دیگر از مطالب را بیان کند.
فخرالدین جعفرزاده وکیل احسان دلاویز گفت: ما از این مطالب بی اطلاعیم. آنچه من اطلاع دارم ۱۱ فقره چک است که توسط خانم زهرا شریف کاظمی به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان صادر شده که این چک‌ها در وجه آقای قادری بوده است. البته بهتر بود این چک‌ها ردیابی می‌شد تا ببینید چه کسی آنها را وصول کرده است.

این وکیل دادگستری افزود: نماینده دادستان گفته بود که این چک‌ها ۱۳ دست چرخیده و به یک شرکت داده شده است. وقتی مواردی برای شما ابهام دارد، چرا خودتان رفع ابهام نکردید؟
جعفرزاده افزود: رضوی در جای دیگر گفته دو فقره چک از بانک مسکن داده‌ایم. در جلسه چهارم رضوی درباره دلاویز گفته که نمی‌داند قادری چه کاره است. در واقع بخشی از اظهارات علیه دلاویز به سخنان رضوی و بخش دیگر به اظهارات سایر متهمان برمی گردد.
وی تأکید کرد: این مبلغ برای تبلیغات در سریال شاهگوش بوده و قرار بوده درصدی از آن مبلغ را دلاویز دریافت کند. البته اظهارات خانم شریف کاظمی با اظهارات سایر متهمان و حتی خودش تناقض دارد.

گردش مالی دلاویز را تقدیم دادگاه می‌کنیم
جعفرزاده با اشاره به اظهارات روز گذشته نماینده دادستان گفت: آقای قهرمانی قاضی باهوشی است. چون گفت ۳۰ میلیارد تومان گردش مالی دلاویز بعد از سال ۹۳ بوده در حالی که گردش مالی یعنی اینکه رقمی وارد حساب شود و پس از مدتی خارج شود و اسناد و مدارک آن موجود است.

تفاوت شهود و مطلعان
وی با طرح مسائل حقوقی درباره اظهارات شهود و مطلعان گفت: ماده ۱۶۰ به بعد قانون مجازات اسلامی درباره ادله اثبات دعوا است و علم قاضی مهمترین مسئله‌ای است که از طرق مختلف حاصل می‌شود.
جعفرزاده همچنین با اشاره به ماده ۳۱۸ قانون آئین دادرسی کیفری و مواد بعد از آن، پنج تفاوت میان شاهد و مطلع را برشمرد و گفت: دلیلی که علیه موکل من در کیفرخواست وجود دارد اظهارات مطلعان است که این اظهارات می‌تواند مبنای علم قاضی برای صدور حکم باشد.
وی خطاب به نماینده دادستان گفت: شما به دلاویز می‌گوئید برخی اظهارات مطلعان ابهام دارد و از دلاویز می‌خواهید که این ابهامات را برطرف کند. شما چطور با موردی که برای شما ابهام داشته است، کیفرخواست صادر کردید و از آن دفاع می‌کنید؟
جعفرزاده افزود: دادستان در واقع مدعی است و باید ادعای خود را اثبات کند و آنگاه متهم باید از خود دفاع کند.
وی با بیان اینکه ۲۷ بند از دلایل نماینده دادستان را پاسخ داده و آنها را تجزیه و تحلیل کرده است، گفت: قرائن شفاف و مورد تأکید قانونگذار است و دلالت بر آن دارد که نمی‌توان سخنان متعارض دیگران را مورد استناد قرار داد. وکیل دلاویز افزود: رضوی اولین کسی است که ۲ میلیارد تومان به صورت چک را مطرح کرد که بابت حق مشاوره به دلاویز داده است. آنچه در گزارش بازرسی آمده مشارکت در ساخت فیلم شهرزاد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: