کد خبر: ۸۱۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
تعداد بازدید: ۲۵۷
رییس اتاق ایران اظهار داشت: امیدواریم با دیدار نخست وزیر ژاپن از ایران بخشی از محدودیت‌ها برطرف و ما به رابطه خوب گذشته بازگردیم.
اتاق مشترک ایران و ژاپن به زودی تاسیس می‌شود/ امیدواریم با دیدار آبه از ایران بخشی از محدودیت‌ها برطرف شود

به گزارش خبرداغ ، غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد رابطه اقتصادی ایران و ژاپن گفت: ایران و ژاپن از شرکای تجاری سنتی هستند و ما از گذشته‌های دور رابطه خوبی با این کشور داشتیم بطوری که ردپای تکنولوژی ژاپن را می‌توان در اکثر صنایع ایران مشاهده کرد.

وی ادامه داد: این کشور یکی از سالم‌ترین محیط‌ها برای کسب و کار ایران بوده و همیشه حداقل اختلاف تجاری را با این کشور داشته‌ایم، هرچند که محدودیت‌های و تحریم‌های کنونی روی این مناسبات تاثیر گذاشته اما علاقمندی ژاپنی‌ها برای حفظ ارتباط با ایران بسیار بالا است و ما امیدواریم با دیدار نخست وزیر ژاپن از ایران بخشی از این محدودیت‌ها برطرف و ما به رابطه خوب گذشته بازگردیم.

رییس اتاق ایران با اشاره به تشکیل اتاق مشترک بین دو کشور گفت: پیش از این کمیته مشترک تشکیل شده بود که در حال تبدیل شدن به اتاق است و ما به زودی شاهد تاسیس اتاق مشترک ایران و ژاپن خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر  بخش اعظم صادرات غیرنفتی ما به ژاپن را خشکبار، فرش، انواع کنسانتره میوه تشکیل می‌دهد و در مقابل واردات ما بیشتر شامل ماشین آلات و لوازم بخش الکترونیکی است.

شافعی تقویت دیپلماسی اقتصادی در دوران وزارت دژپسند را باارزش دانست و افزود: آقای دژپسند علاوه بر وزیر اقتصاد، رییس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است و ایشان توانسته این شورا را متحول و جلسات آن را به صورت منظم برگزار کند بطوری که در صورت ادامه روند کنونی، حلقه واسط بین دولت و بخش خصوصی در آینده کارآمدتر خواهد شد که نتیجه آن برطرف کردن مشکلات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: