کد خبر: ۸۱۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۳۹۴
متخصصان علوم پزشکی و تغذیه در ژاپن معقتدند نوشیدن آب گوجه فرنگی که فاقد نمک باشد سطح فشار خون و کلسترول را در بزرگسالانی که در معرض بیماری‌های قلبی - عروقی هستند کاهش می‌دهد.
نوشیدنی که فشارخون و کلسترول را کاهش می‌دهدمتخصصان ژاپنی در آزمایش‌های اخیر خود مشاهده کردند که آب گوجه فرنگی می‌تواند در کاهش فشارخون و کلسترول موثر باشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، متخصصان علوم پزشکی و تغذیه در ژاپن معقتدند نوشیدن آب گوجه فرنگی که فاقد نمک باشد سطح فشار خون و کلسترول را در بزرگسالانی که در معرض بیماری‌های قلبی - عروقی هستند کاهش می‌دهد.

سرخرگ‌های کرونری، عروق خونی هستند که ماهیچه‌های قلب را تغذیه می‌کنند. درصورتیکه این عروق دچار گرفتگی شوند ماهیچه‌های قلب نمی‌توانند میزان خون مورد نیاز خود را دریافت کنند. بیماری کرونری قلب (CHD) به حمله قلبی منجر می‌شود.

در این مطالعه متخصصان دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو در ژاپن به بررسی اطلاعات نزدیک به ۵۰۰ نفر از جمله ۲۹۷ زن پرداختند.

آنها با تاکید بر تاثیر مصرف آب گوجه فرنگی فاقد نمک اظهار داشتند: مصرف آب گوجه فرنگی موجب کاهش چشمگیر فشار خون در ۹۴ نفر از این افراد شده‌ است. علاوه بر این، میزان کلسترول بد خون ۱۲۵ نفر از شرکت کنندگان در این مطالعه از ۱۵۵ به ۱۴۹.۹ میلی‌گرم/ دسی‌لیتر کاهش پیدا کرد.

به گزارش ان‌دی تی‌وی، این تاثیرگذاری در میان مردان و زنان و همچنین گروه‌های سنی مختلف مشابه بوده‌ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: