کد خبر: ۸۱۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۲۶۸
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: فرماندار شهر بندر عباس ملخ‌های مهاجمی که زنده‌گیری شده باشد را از مردم خرید تضمینی می‌کند و هدف از این اقدام علاوه بر مبارزه مکانیکی با این آفت، استفاده آن‌ها در تهیه خوراک دام و طیور اعلام شده است.
ملخ‌های مهاجم منبع پروتئینی مناسب برای دام و طیور هستند/ ملخ های زنده در بندر عباس خرید تضمینی می‌شوند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا؛‌ رضا میر در گفت‌وگو با  ایلنا، با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات کشور در مقابل این تصمیم فرماندار شهر بندرعباس موضع‌گیری نمی کند، اظهار کرد: پیش‌تر سازمان حفظ نباتات نیز اعلام کرده بود که حاضر به همکاری با شرکتهایی است که توان زنده گیری ملخ‌های مهاجم با استفاده از ابزارهای خاص و در حجم مناسب دارند.

وی ادامه داد: زنده‌گیری ملخ‌های مهاجم روش مبارزه مکانیکی است، ضمن اینکه ملخ‌های مهاجم منبع پروتئینی مناسبی هستند که می‌توان در خوراک دام و طیور از آن‌ها استفاده کرد.

به گفته میر؛ اگر اقدام فرماندار شهر بندر عباس هدفدار و در حجم قابل قبولی انجام شود می‌تواند نسبتا موثر باشد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در پاسخ به این پرسش که چرا اصرار بر زنده‌گیری ملخ‌های مهاجم دارید، گفت: دلیل اینکه بر زنده‌گیری ملخ‌های مهاجم اصرار می‌شود این است که احتمال آلوده بودن آن‌ها به سم به حداقل برسد، چرا که در صورت مسمومیت امکان استفاده در خوراک دام و طیور وجود ندارد.

میر در پایان تاکید کرد: مبارزه مکانیکی روش مناسب و کم خطری است، اما اینکه مردم به صورت انفرادی چقدر بتوانند ملخ‌ها را ‌زنده گیری کنند و تا چه حد در مبارزه با این آفت موثر است، ما اظهار نظری نمی‌کنیم.

به گزارش ایلنا؛ فرماندار بندرعباس گفته است "برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها و ارتقاء معیشت روستاییان، هر روستایی می‌تواند به ازای تحویل هر کیلو ملخ زنده به دهیار، ۸ هزار تومان دریافت کند."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: