کد خبر: ۸۱۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
تعداد بازدید: ۲۸۳
معاون وزیر خارجه سوریه با ابراز تأسف از گرایش سیاسی برخی کشورهای عربی و اسلامی، گفت که تنها گناه ایران این است که در کنار قدس و مسأله فلسطین می­‌ایستد و بنیان این رژیم‌­ها را بر اساس تنفر از خود و خدمت به اهداف صهیونیست­‌ها می‌­داند.
روز قدس تا آزادی در یادها زنده می‌­ماند/ حمایت تهران از فلسطین تنها دلیل ایران‌ستیزی است

به گزارش خبرداغ به نقل از العهد، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که نیازی نیست از اهمیت روز قدس صحبت شود، این روز تاریخی که بنیانگذار انقلاب اسلامی آن را تأسیس کرد، ‌روز یاری مظلومان زمین است.

معاون وزیر خارجه سوریه در حاشیه سخنرانی در دمشق با اشاره به شرایط سخت مردم سوریه که دست‌پروده دشمنان این کشور است،‌ تأکید کرد که اگر به دلیل حمایت همه‌جانبه سوریه از مسأله فلسطین به عنوان مسأله اصلی خود نبود، این جنگ تروریستی علیه این کشور هیچ توجیهی نداشت.

مقداد گفت: «با صراحت کامل می‌­گویم اگر سوریه تنها کشور در این منطقه نبود که در کنار مسأله فلسطین قرار گرفت،‌ این جنگ علیه آن به پا نمی­‌شد».

وی افزود که این جنگ از همان ابتدا تا کنون جنگ اسرائیل بوده که نه تنها علیه سوریه بلکه علیه اندیشه بازپس‌گیری حقوق مردم فلسطین و جنگ نابودی مسأله فلسطین بوده است، چرا تروریست­‌ها حتی به یکی از اردوگاه­‌های فلسطینی در سوریه رحم نکرده و همه را مورد هدف قرار دادند؟

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که این کشور با حمایت متحدانش در محور مقاومت تصمیم به مقاومت و پایداری گرفته و هرگز و ابدا عقب نشینی نخواهد کرد و تسلیم اراده اسرائیل در این منطقه نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: «ما در حال حاضر شاهد فصل­‌های جدیدی از جنگ هستیم اما از حمایت بیشتری از متحدانمان در محور مقاومت چون ایران و نیروهای دیگر مانند مقاومت لبنان و مقاومت فلسطین بهرهمند هستیم. با وجود چنین مقاومت و حمایتی چگونه تسلیم شدن در برابر اسرائیل و آمریکا که از همان ابتدا برای نابودی مسأله فلسطین نقشه کشیده‌­اند،‌ امکان پذیر است؟ آنها هرگز در تحقق اهداف خود موفق نخواهند شد، چرا که نقشه­‌های آنها در سراسر جهان نقش بر آب شده و ملت ما مفهوم پایداری و عزت و کرامت را درک می­‌کنند».

مقداد تأکید کرد که عملیات برای آزاد سازی ادلب که در حال حاضر محل اهتمام تلاش‌­های محور مقاومت است، ‌جاری است و ترکیه سرانجام آزادی این شهر را خواهد پذیرفت.

وی در ادامه افزود: «اگر حمایت ایران در طول این سال­‌ها نبود،‌ سوریه هرگز نمی­‌توانست این صفحات ناب مقاومت را رقم زند».

مقداد با ابراز تأسف از گرایش سیاسی برخی کشورهای عربی و اسلامی، گفت:‌ «جرم انقلاب اسلامی علیه عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس چیست»؟

وی در ادامه افزود: «تنها گناه ایران این است که در کنار قدس و مسأله فلسطین می­‌ایستد و بنیان این رژیم­‌ها بر اساس تنفر از خود و خدمت به اهداف صهیونیست‌­ها است».

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که اعراب و مسلمانان نمی‌­توانند مواضع خود را بر دشمنان تثبیت کنند،‌ چرا که ماهیت آنها دشمنی و ستیزه است اما برگزاری نشست‌­هایی در ورشو یا در کشوری عربی برای نابودی مسأله فلسطین غیر قابل تفسیر است،‌ ما در دوره‌­ای عجیب قرار داریم؛ دوره­‌ای که خیانت آشکار است،‌ دوره رسوائی سیاسی است، زمان خروج علیه تمام ارزش‌­ها برای تثبیت پستی­‌ها به منظور خدمت به اسرائیل است.

مقداد در پایان به مناسبت روز جهانی قدس تأکید کرد که این روز تا آزادی قدس شریف در یادها باقی خواهد ماند و میلیون­‌ها نفر در این روز به میادین و مساجد می‌­روند تا حمایت خود را از مسأله فلسطین اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: