کد خبر: ۸۱۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
تعداد بازدید: ۳۰۰
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت:هیچ چیزی به اندازه وحدت و هم افزایی جامعه نزد امام مورد تاکید نبوده است و هیچ چیزی به اندازه اختلاف، به هرشکل و از ناحیه هرکسی که بوده، امام را اذیت نکرده است. هرکسی به هرشکلی اختلاف انگیزی کند دشمن امام است؛ «دست» ها به تنهایی نمی‌توانند کار کنند.
انصاری: هرکسی به هرشکلی اختلاف انگیزی کند، دشمن امام است
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در آستانه سی امین سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشست رسانه‌ای حجت الاسلام محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی در جوار حرم مطهر امام و با حضور خبرنگاران آغاز شد.

انصاری در این نشست گفت: برای انقلاب ما طبیعی است که اگر روزی جنگ یا تحریمی پیش بیاید یک عده متزلزل شوند و بگویند توان مقابله نداریم؛ این واقعیت تاریخی در طول تاریخ بشر وجود داشته است. اما یک عده برای آنکه ضعف‌های خود را جبران کنند می‌آیند و می‌گویند اگر وارد جنگ نمی‌شدیم یا جنگ را زود تمام نمی‌کردیم بهتر بود.

وی با بیان اینکه اولین مساله‌ای که امام بر روی آن تاکید داشت خودباوری بود، گفت: اگر جامعه را به خودباوری برسانیم از هیچ قدرت و کشوری دست کم نداریم. هیچ چیزی به اندازه وحدت و هم افزایی جامعه نزد امام مورد تاکید نبوده است و هیچ چیزی به اندازه اختلاف، به هرشکل و از ناحیه هرکسی که بوده، امام را اذیت نکرده است. هرکسی به هرشکلی اختلاف انگیزی کند دشمن امام است؛ «دست» ها به تنهایی نمی‌توانند کار کنند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی خاطرنشان کرد: مساله دیگر علم و آگاهی است. بعضی تلاش می‌کنند بگویند تصمیمات امام در جاهایی احساساتی بوده است. می‌بینیم که یک مرتبه نامه‌ای از امام را زیر سوال می‌برند یا می‌گویند در جنگ تصمیم احساسی گرفته‌ایم؛ یعنی هر ضرری که متوجه کشور شده باشد ضرر احساسی بوده است. اما آنهایی که با امام آشنایی دارند می‌دانند که امام برای کوچکترین تصمیم تا تصمیمات کلان جواب خود نزد خدا را آماده کرده بود.

وی تاکید کرد: یکی از قدرت‌های امام نهراسیدن از دشمن بود؛ امام اجازه نمی‌داد غیر از واقعیت قدرت‌های بزرگ چیز دیگری در ذهن جامعه شکل بگیرد. امام در مورد شاه عاقلانه فکر و عمل می‌کرد اما به گونه‌ای حرف نمی‌زد که دیگران بگویند آنها خیلی قدرت دارند. وقتی شاه فیضیه را گرفت امام فرمودند کاری نکن که این ملت تو را هم مثل پدرت بیرون کنند.

انصاری با اشاره به اینکه آخرین نیرویی که امام از آن نیرو می‌گرفت نصرت الهی بود، یادآور شد: امام هیچ وقت نمی‌گفت من انقلاب را به پیروزی رساندم؛ امام درباره انقلاب، جنگ و پیروزی خرمشهر می‌گوید همه کار را خدا کرد.‌

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند، مراسم سالگرد ارتحال امام نباید تحت تاثیر هیچ مراسم دیگری قرار بگیرد و مراسم باید در زمان و مکان خود برگزار شود. یادگار امام به خاطر مراعات احوال مردم امسال هم سخنران مراسم سالگرد ارتحال امام نیست.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت: بیش از ۵۰ خبرنگار خارجی از کشورهای ژاپن، عراق، اسپانیا، فلسطین، لبنان و ... و همچنین بیش از ۳۰۰ خبرنگار داخلی مراسم ۱۴ خرداد را پوشش می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: