کد خبر: ۸۱۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
تعداد بازدید: ۸۱۱
تحمیل و فشارهای فرشاد حیدری ـ معاون وقت نظارت بانک مرکزی ـ در ترکیب اعضای هیات‌مدیره این بانک باعث ضعف جدی سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در این بانک شده است.

تاثیرات منفی حضور دوستان معاون سابق بانک مرکزی در بانک دی!/ رفقای فرشاد حیدری در بانک دی را بشناسیدصورت‌های مالی زیان‌ده بانک دی نشان از یک آشفتگی جدی و نبود انسجام در تصمیم‌گیری‌های کلان این بانک دارد که ناشی از تحمیل‌های بیرونی در سطح هیات‌مدیره‌ی این بانک است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ریشه‌ی تحمیل‌ برخی افراد به هیات‌مدیره‌ی بانک دی، از جانب فرشاد حیدری، معاون پیشین نظارت بانک مرکزی بوده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از نود اقتصادی وقتی یک بانک در صورت‌های مالی و روی کاغذ زیان‌ده می‌‍شود، تیم مدیریتی بانک باید با اخذ تصمیمات قاطع و سریع، بانک را به سمت بهبود سوق بدهند تا مطالبات را حال کرده تا به تبعش از میزان ذخایر کاسته شده و بانک از زیان‌دهی بیرون بیاید. این مهم جز با حضور هیات‌ مدیره‌ای قوی، منسجم و هماهنگ امکان‌پذیر نیست.

بانک دی هم از جمله بانک‌هایی است که به دلیل ارائه برخی تسهیلات بی‌حساب و کتاب به افراد خاص در سال‌های پیش، در تله‌ی زیان‌دهی افتاده است اما به دلیل برخی تحمیل‌های بیرونی هنوز نتوانسته روند اصلاحی و منسجم خود را برای وصول مطالباتش آغاز کند.

در همین راستا خبرنگار «نود اقتصادی» کسب اطلاع کرده که تحمیل و فشارهای فرشاد حیدری ـ معاون وقت نظارت بانک مرکزی ـ در ترکیب اعضای هیات‌مدیره این بانک باعث ضعف جدی سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در این بانک شده است.

حیدری که تا شهریورماه 97 عهده‌دار پست معاونت نظارت بانک مرکزی بوده است علاوه بر کارنامه‌ی ناموفق در سامان‌دهی موسسات پولی، دخالت‌های زیادی هم در گماشتن افراد مرتبط با خود در هیات‌مدیره‌ی بانک‌ها داشته است.

نمونه‌ این تحمیل‌هایی که از سمت فرشاد حیدری به هیات‌مدیره‌ی بانک‌ها شده، اکبر پورمظاهری است که از دوستان و اقوام نزدیک فرشاد حیدری بوده و در سال 96 به ترکیب هیات‌مدیره بانک دی اضافه شده است.

پورمظاهری در سال 92 و زمانی که حیدری، مدیرعامل بانک ملی بود از شرکت پست ایلام به این شرکت منتقل شد و تا 3.5 سال بعد از آن، مسئولیت ریاست حفاظت فیزیکی بانک ملی را بر عهده داشت و سپس با فشاری که فرشاد حیدری از بانک مرکزی می‌آورد، به ریاست صندوق قرض‌الحسنه بانک ملی رسید.

پور مظاهری ابتدا در کمیته‌ی تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران در بانک مرکزی رد صلاحیت شد اما پس از آن و بدون داشتن حداقل صلاحیت‌های حرفه‌ای با فشار و در آخرین ساعات دولت یازدهم در این کمیته  که مسئولیت آن با دوست و فامیل نزدیکش یعنی فرشاد حیدری است، برای عضویت در ‌هیات‌مدیره‌ی بانک دی تایید صلاحیت شد. مجموع حضور او در سیستم بانکی تا زمان عضویت در هیات‌مدیره‌ی بانک دی، چهار سال بود که سه سال و نیمش به عنوان رییس حفاظت فیزیکی بانک ملی بوده است!

همچنین رضا سهم‌دینی که از اقوام دور فرشاد حیدری است هم در زمانی که او در معاونت نظارت بانک مرکزی بود برای هیات‌مدیره‌ای بانک دی تایید صلاحیت شد و در حال حاضر رییس هیات‌مدیره این بانک است. این در حالی است که سهم‌دینی هیچ تجربه‌ی مدیریتی اجرایی در سطح بالا نداشته و تجربه‌ی او در حوزه‌ی بانکی محدود به مشاوری مدیرعامل بانک رفاه کارگران بوده است.

عواقب حضور فرشاد حیدری در معاونت بانک مرکزی علاوه بر اینکه برای سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری بسیار تلخ بود، بانک‌ها و هیات‌مدیره‌شان را هم متاثر کرده و این عواقب هنوز هم ادامه دارد. بدتر اینکه به نظر می‌رسد انگار هیات‌مدیره‌ی بانک دی که سهام آن متعلق به خانواده کل شهدای این کشور است تبدیل به کارگاه آموزشی و سکوی پرتاب افرادی دارای حمایت‌های خاص، شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارامش
Netherlands
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
0
بااین حرفای بی اساستون نمیتونیددکترحیدری روخراب کنیدایشون افتخدراین کشورهستند
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
0
راست میگه ،، معلومه ننیشه حیدری و فرشادهای رو با این حرفا که باعث ... مردم ایران شدن لو داد و برملا کرد
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: