کد خبر: ۸۱۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۴۵۴
مقام‌های دولت مجارستان می‌گویند در حادثه برخورد دو قایق در رود «دانوب» دستکم ۷ نفر کشته شده‌اند که همه آن‌ها از اتباع کره جنوبی بوده‌اند.
تعداد کشته‌های حادثه رودخانه «دانوب» افزایش یافت+تصاویربه گزارش خبرداغ ، دولت مجارستان روز پنج‌شنبه اعلام کرد تعداد کشته‌های حادثه برخورد دو قایق در رود «دانوب» به ۷ نفر افزایش یافته و سرنوشت ۱۹ نفر دیگر هم هنوز نامشخص است.

اواخر وقت دیشب یک قایق تفریحی به نام «هابلینی» با ۳۴ سرنشین در بخش مجاری رود دانوب پس از برخورد با یک قایق دیگر به شدت صدمه دیده و نهایتا غرق شد.

به نوشته پایگاه «کی‌بی‌اس» کره جنوبی، دولت مجارستان می‌گوید اغلب سرنشینان این قایق گردشگران اهل کره جنوبی بوده‌اند. در پی این حادثه، «یانوش آدر» رئیس‌جمهور مجارستان در پیامی به همتای کره‌ای خود، غرق شدن اتباع این کشور در این حادثه را تسلیت گفته است.

وزارت خارجه کره جنوبی با تایید مرگ ۷ نفر و مفقود شدن ۱۹ تن از اتباع این کشور در این حادثه، اعلام کرده که تیمی از مقام‌های این کشور برای تحقیق درباره این سانحه راهی مجارستان می‌شوند.

صبح پنج‌شنبه سخنگوی آژانس مسافرتی کره‌ای برگزارکننده این تور تفریحی در مجارستان، در یک نشست خبری در سئول پایتخت کره گفت دستکم یک کودک میان مفقودین این حادثه وجود دارد.

عملیات امداد و نجات برای یافتن سرنشینان این قایق از شب گذشته با مشارکت ده‌ها قایق در جریان است، اما بالا آمدن سطح آب رودخانه به دلیل بارندگی‌های فصلی و افزایش شدت جریان آب، عملیات را با دشواری مواجه کرده است.

دانوب دومین رود طولانی اروپاست و از مناطق مرکزی و شرقی این قاره عبور می‌کند. با وجود حضور گسترده گردشگران در این رودخانه، دانوب به ندرت شاهد حادثه بوده است.

بنا بر اعلام مقام‌های محلی، تحقیقات برای روشن شدن دلیل وقوع این حادثه آغاز شده است، اما به گفته «امره هورواث» رئیس انجمن ملی دریانوردی مجارستان، به احتمال زیاد خطای انسانی موجب این تصادف شده است.

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، پلیس در حال تحقیق درباره یک کشتی بزرگ تفریحی به نام «وایکینگ سیگین» است که گفته می‌شود عامل اصلی این حادثه بوده و با برخورد با قایق حامل گردشگران کره‌ای، موجب چپ شدن این قایق شده است.

بنا بر این گزارش، نیروهای پلیس صبح امروز در این کشتی حضور یافته و آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. به نوشته یک پایگاه مجاری، رد برخورد این کشتی با قایق سانحه‌دیده، روی بخش پایینی کشتی مشهود است.

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که لحظاتی پیش از وقوع این حادثه، کشتی وایکینگ مستقیما در حال حرکت به سوی قایق هابلینی بوده است و نهایتا بدون تغییر مسیر، با این قایق که ابعاد بسیار کوچکتری از کشتی داشته، برخورد می‌کند.



 فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: