کد خبر: ۸۱۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
تعداد بازدید: ۲۵۱
یک قایق گردشگری در رود دانوب در منطقه شهر بوداپست مجارستان غرق شد و ۷ تن کشته و ۱۶ نفر مفقود شدند که اکثر آن‌ها تبعه کره جنوبی هستند.
واژگونی قایق گردشگری در مجارستان ۷ کشته و ۱۶ مفقودی برجای گذاشتبه گزارش خبرداغ، یک قایق گردشگری در رود دانوب در منطقه شهر بوداپست مجارستان غرق شد و ۷ تن کشته و ۱۶ نفر مفقود شدند که اکثر آن‌ها تبعه کره جنوبی هستند.

مقام‌های محلی شهر بوداپست روز پنجشنبه اعلام کردند که این قایق در رود دانوب با ۳۴ سرنشین پس از برخورد با یک قایق کوچک دیگر آسیب دیده و غرق شده است.

این اتفاق در نقطه‌ای نزدیک به ساختمان پارلمان این کشور روی داد.
وزارت خارجه کره جنوبی تأیید کرد که حداقل ۱۹ کره‌ای در جریان این حادثه کشته و یا مفقود شدند و دولت در حال برنامه ریزی برای ارسال یک تیم بررسی حادثه به بوداپست است.

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است که از اکتبر ۱۹۸۹ (مهر ۱۳۶۸) با جمهوری پارلمانی دموکراتیک اداره می‌شود و در سال ۲۰۰۴ (۱۳۸۳) به عضویت اتحادیه اروپا در آمد. این کشور بیش از ۱۴۴ شهر دارد، اما بیشتر گردشگران به پایتخت مجارستان یعنی بوداپست سفر می‌کنند. در مرکز این شهر رود دانوب جاری است که گردشگران ضمن گشت و گذار در آن به تماشای معماری خاص و عمارت‌های قدیمی شهر بوداپست می‌نشینند.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: