کد خبر: ۸۱۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۳۶۱
رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: نان، پنیر و دوغ بیشترین مقدار نمک را به سبد غذایی ایرانی‌ها وارد می‌کنند.
نان، پنیر و دوغ بیشترین میزان نمک را به سبد غذایی ایرانی‌ها وارد می‌کنندبه گزارش خبرداغ ، دکتر هدایت حسینی به مناسبت پویش ملی کنترل فشار خون در کشور اعلام کرد: مطالعات انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در خصوص عوامل غذایی موثر بر افزایش فشار خون ناشی از دریافت نمک نشان می‌دهد نان، پنیر و دوغ بیشترین سهم در دریافت نمک نهفته از طریق مواد غذایی را در سبد غذایی ایرانی‌ها دارند.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور افزود: حدود ۵۳ درصد از نمک دریافتی روزانه سبد غذایی ایرانی‌ها از طریق نمک افزوده شده به غذا و ۱۲.۵ درصد از طریق نان، ۵.۳ درصد از طریق پنیر و ۴.۷ درصد از طریق دوغ، وارد سبد غذایی روزانه در کشور می‌شود.

بنابر اعلام وبدا، دکتر حسینی در پایان گفت: با توجه به آنکه سرانه مصرف نمک طعام روزانه دریافتی در ایران بیش از دو برابر مقدار توصیه شده توسط مراجع علمی بین‌المللی است؛ به منظور پیشگیری و کنترل پر فشاری خون توصیه می‌شود از افزودن نمک به غذا از طریق نمکدان در منزل پرهیز شود و تا حد امکان از محصولات لبنی و نان کم نمک استفاده شود.

 ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: