کد خبر: ۸۱۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
تعداد بازدید: ۱۸۸
رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه طی حوادث جوی اخیر از ۲۴ اردیبهشت تا ۸ صبح یک خرداد ماه، ۹ نفر فوت کرده‌اند، گفت: بر اثر سیل ۲ نفر در کاشان، ۲ نفر در میبد و یک نفر در سربیشه، بر اثر رعدو برق ۳ نفر در ایلام، چهارمحال و بختیاری و مرکزی و یک نفر بر اثر ریزش کوه در آذربایجان شرقی فوت کرده‌اند.
هلال احمر: در حوادث جوی یک هفته اخیر ۹ نفر جان باختند

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در پی حوادث جوی اخیر ۳۳۹ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  تسنیم؛ مرتضی سلیمی با ارائه گزارشی از امدادرسانی‌های انجام شده از ۲۴ اردیبهشت تا ۸ صبح یک خرداد ماه، اظهار کرد: حوادث جوی اخیر (سیل و رعد و برق) ۱۷ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، مرکزی و یزد را تحت تاثیر قرار داد که عملیات‌های امدادرسانی در ٨٣ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین انجام شده است.

سلیمی افزود: به ۲۰۵۰ نفر امدادرسانی شده است که در جریان عملیات‌های امدادرسانی، ۳۳۹ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۸۳ نفر به مناطق امن انتقال یافتند و ۷ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه طی حوادث جوی اخیر ۹ نفر فوت کرده‌اند، گفت: بر اثر سیل ۲ نفر در کاشان، ۲ نفر در میبد و یک نفر در سربیشه، بر اثر رعدو برق ۳ نفر در ایلام، چهارمحال و بختیاری و مرکزی و یک نفر بر اثر ریزش کوه در آذربایجان شرقی فوت کرده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: در عملیات‌های انجام شده ۱۵۹ مورد تخلیه آب از منازل مسکونی و ۴۸ مورد رهاسازی خودرو از مسیر سیلاب صورت گرفته است.

سلیمی افزود: امدادرسانی‌ها توسط ۱۹۸ تیم متشکل از ۷۸۱ نفر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۲ دستگاه چادر، ۴۶۰ تخته پتو، ۲۲۰ تخته موکت، ۱۳۳ کیلوگرم نایلون، ۲۲۰ بسته غذایی و ۱۰۷ قوطی کنسروجات بین حادثه دیدگاه توزیع شده است.

سلیمی یادآوری شد: امدادرسانی در ایلام، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: