کد خبر: ۸۱۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید: ۲۷۳
این روزها معاملات بورس تهران تحت تاثیر تعدد اخبار سیاسی و اقتصادی قرار دارد، با این حال به گفته بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، بورس کشور از فضای هیجانی متاثر از اخبار و شایعات دو هفته گذشته فاصله گرفته و از این پس باید منتظر داد و ستدهایی بر مبنای گزارش‌های مالی شرکت‌ها در فصل مجامع بود.
بازار بورس؛ تازه‌وارد‌ها سرمایه‌گذاری مستقیم نکنند
به گزارش خبرداغ به نقل از رویداد 24: این روزها معاملات بورس تهران تحت تاثیر تعدد اخبار سیاسی و اقتصادی قرار دارد، با این حال به گفته بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، بورس کشور از فضای هیجانی متاثر از اخبار و شایعات دو هفته گذشته فاصله گرفته و از این پس باید منتظر داد و ستدهایی بر مبنای گزارش‌های مالی شرکت‌ها در فصل مجامع بود.

بهروز خدارحمی مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات معتقد است اخبار متعدد و کاهش نرخ دلار بر شاخص‌های بورس تاثیر جدی بر بورس ندارد. او می‌گوید: ارزش قیمت دلار در بازار سرمایه دیده نشده و سرعت رشد در این بازار کندتر است.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر با سیاست‌هایی که از سوی دولت اعمال شد از بازارهای سوداگرانه که مخرب بودند و آثار سوئی داشتند کنترل شدند و افراد دیگر نمی‌توانند بی محابا ریسک کنند.

خدارحمی ادامه می‌دهد: در حال حاضر بسیاری از بازارهای رقیب بازار سرمایه نظیر بازار مسکن و بازار پول و ارز تحت کنترل هستند و به حد اشباع رسیده‌اند و همه این گزاره‌ها شرایط را برای بازار سرمایه مساعد می‌کند.

دیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در پاسخ به این پرسش که سرمایه گذاری در کدام صنایع در بورس سودده تر است می‌گوید: در بورس صنعت خوب و بد نداریم زیرا همه صنایع دارای شرکت‌های سودده و ضررده هستند پس باید تحلیل درستی از سرمایه‌گذاری داشت و افرادی که آماتور هستند سرمایه گذاری مستقیم نکنند.

این کارشناس بورس می‌گوید: افرادی که به تازگی وارد این بازار شده‌اند می‌توانند با مشاور سرمایه گذاری مشورت کنند یا در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرمایه خود را ببرند. سرمایه‌گذاران باید سبد متنوعی از سهام داشته باشند تا ریسک‌های همدیگر را پوشش دهند و در این بازار موفق شوند.

شاخص بورس تهران در پایان معاملات اولین روز خرداد با افزایش ۷۷ واحدی عدد ۲۱۵ هزار و ۱۶۸ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش ۵۹۶ واحدی به عدد ۴۸ هزار ۱۳۱ واحد رسید. شاخص بازار اول روی عدد ۱۶۱ هزار و ۱۴۲ واحد ایستاد و شاخص بازار دوم با ۱۹۱۳ واحد افزایش به کانال ۴۱۶ هزار واحدی وارد شد. در پایان داد و ستد اول خرداد، خودرو برترین گروه صنعت شد و بانک و صنایع شیمیایی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: