کد خبر: ۸۱۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید: ۵۶۳
ابوالفضل صفری با بیان اینکه واکنش‌ها نسبت به این برنامه به دلیل عادت به مدل برنامه صبحگاهی دیگر بوده گفت: همانطور که از حاشیه خوشم می‌آید از مقایسه هم خوشم می‌آید ولی باید بگویم که هیچ برنامه صبحگاهی تلویزیون در کلاس برنامه سلام صبح بخیر نیست.
تهیه‌کننده «سلام صبح به خیر»: از حاشیه خوشم می‌آید
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: ابوالفضل صفری با بیان اینکه واکنش‌ها نسبت به این برنامه به دلیل عادت به مدل برنامه صبحگاهی دیگر بوده گفت: همانطور که از حاشیه خوشم می‌آید از مقایسه هم خوشم می‌آید ولی باید بگویم که هیچ برنامه صبحگاهی تلویزیون در کلاس برنامه سلام صبح بخیر نیست.


ابوالفضل صفری (تهیه‌کننده برنامه سلام صبح به خیر) درباره واکنش‌ها نسبت به آیتم‌هایی از این برنامه که غالبا در فضای مجازی پخش شده و حواشی را برای آن ایجاد کرده‌ است، به خبرنگار ایلنا گفت: برای هر اتفاقی در برنامه سلام صبح به خیر طراحی شده است، منتها شاید ذائقه مخاطب به برنامه‌ها و فرم‌های دیگر برنامه صبحگاهی عادت کرده و مقداری از واکنش‌ها به آن به این دلیل است که هنوز بیننده با آن ارتباط کامل نگرفته است. قطعا این برنامه یک اتفاق تازه بوده که پروسه ادبیات و لحن خاص مجری‌اش شش،هفت سال به طول انجامیده است.

وی افزود: ما در سلام صبح به خیر گونه جدیدی از مجری تلویزیونی را می‌بینیم که ظاهری کاملا غیر رسمی دارد؛ حرف‌های خیلی عمیق نمی‌زند و شبیه مردم عادی است که برای ایجاد آن هفت، هشت سال زمان گذاشته شده باشد. بخشی از حواشی ایجاد شده به خاطر دیده شدن برنامه و ذات آنتن شبکه سه بوده است. وگرنه ما طراحی انجام نداده‌ایم که آیتمی از برنامه در فضای مجازی وایِرآل شود. چراکه به شخصه منتقد جدی برنامه‌سازی از این گونه هستم و برنامه ما نیز دارای لحن یکسان بوده و برشی خاصی در آن نیست که متفاوت از قسمت‌های دیگر برنامه باشد. ما به هیچ وجه مثل اکثر برنامه‌های دیگر برش یک دقیقه‌ای برای دیده شدن در فضای مجازی آماده نکردیم و مخالف این کار هستیم.

این تهیه‌کننده در ادامه بیان کرد: حواشی جوجه‌ای که در برنامه به وجود آ‌مد موضوع بامزه‌ای بود که طراحی شده بود ولی کاری که روی آنتن انجام شد، دست ما نبود و به طبع زنده بودن برنامه کاری از دستمان برنمی‌آمد. مسائل دیگری که مطرح می‌شود نیز یک‌سری برداشت شخصی بوده و قصد و نیتی در کار نبوده است. به عنوان مثل در موضوع اصفهان و پورشه هم حرف مجری در فضای مجازی سانسور شده و بخش مهمی از صحبت‌های مجری نشان داده نمی‌شود. در واقع این آیتم یک آیتم طنز بود و بر اساس آن مجری در ابتدا نمی‌دانست که چه اتفاقی افتاده و با کنایه اعلام کرد که خانواده دختری که پورشه دارند دامادی را به غلامی قبول نمی‌کنند؟ مجری مکمل نیز در جواب گفت که البته در این حادثه دو نفر فوت کردند که بعد از آن مجری اول صحبت خود را اصلاح کرد ولی این قسمت در فضای مجازی حذف شده است.

صفری ادامه داد: بخش مهمی از طنز این بوده که شما با مسائل با نگاه طنز برخورد کنید که به این صورت بتوان حرف‌های بسیار جدی را عنوان کرد. درباره پخش ویدیوها در فضای مجازی نیز نمی‌توان گفت که این کار بی‌اخلاقی است چرا که عده‌ای از همین کار کسب درآمد می‌کنند و زندگی‌شان می‌چرخد. به شخصه با این کار مخالف نیستم و همانطور که من کارم برنامه‌سازی است یک سری کارشان حاشیه‌سازی بوده و اتفاقا آنها نیز باید به کار خود برسند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا با حاشیه ‌سازی علیه برنامه خود موافق است، گفت: بله از نظرم اتفاق بدی نیست. به نوعی رویکرد شبکه مشخص بوده و علیرغم همه حواشی که شبکه سه با آن مواجه بوده، نگاه شبکه به این صورت بوده که طیف‌ها و نظرات مختلف در آن مطرح شوند. تقریبا در برنامه صبح ما به این موضوع رسیدیم و تنوع آدم‌هایی که از جنس‌ها، تفکرات و لایه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی منطقه به برنامه می‌آیند، نشان دهنده همین‌ موضوع است. به عنوان مثال هیچکس از تلویزیون که از بیرون برایش اینطور فضاسازی شده و متعلق به یک جریان خاص است، توقع نقد کسی همچون رائفی‌پور را ندارد ولی ما برای اولین بار آقای رائفی‌پور را در تلویزیون نقد کردیم؛ همانطور که رفتار اشتباه خانم افشار را عنوان کردیم. این همان چند رنگی است که در شبکه سه وجود دارد. یعنی اساسا آنتن را به گروه خاص نداده و مردم خودشان رای و نظر می‌دهند.

صفری در پاسخ به مقایسه برنامه سلام صبح به خیر با حالا خورشید رضا رشیدپور که از سوی بسیاری مطرح می‌شود، نیز توضیح داد: باید برنامه‌ها را نقطه به نقطه بررسی کرد، آقای رشیدپور تقریبا چهار سال روی آنتن بود و شما اگر برنامه سلام صبح به خیر را به صورت نقطه به نقطه و در زمان مشابه با حالا خورشید مقایسه کنید، حتما قابل مقایسه نیستند. رضا رشیدپور دوست ماست و حتما خیلی برای برنامه خود زحمت کشیده است، ولی به شخصه فکر نمی‌کنم هیچ برنامه‌ای در تلویزیون در کلاس صبحگاهی یا کلاس مجله فرهنگی به برنامه سلام صبح به خیر در موقعیتی کنونی رسیده باشد. تنها ۲۰ قسمت از این برنامه پخش شده و تا این اندازه برای آن برندینگ صورت گرفته که به نوعی نشانه موفقیت آن است.

وی ادامه داد: نمی‌توان از برنامه‌ای که تازه شروع شده این انتظار را داشت که به عنوان مثال به اندازه برنامه‌ای که بعد از ۲۵۰ کلاکت به موفقیت رسیده موفقیت داشته باشد و به نوعی از کلالت ۲۵۰ کارش آغاز شود. نه به این صورت نیست. اساسا برنامه‌سازی مثل ساخت یک ساختمان بوده که شما برای ساخت سازه‌ای جدید باید دوباره از ابتدا شروع کنید که ما دقیقا این کار را کرده‌ایم. حتی چهره‌هایی که جلوی دوربین برنامه می‌آیند، جزو چهره‌های قدیمی نیستند. به نوعی همه چیز برنامه را از نو ساختیم و سلام صبح به خیر محصول جدیدی است.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: البته بنده همانطور که از حاشیه خوشم می‌آید از مقایسه هم خوشم می‌آید یعنی اینکه وقتی کلاکت ۲۰ یک برنامه را با برنامه‌ای که ۷۰۰ -۸۰۰ کلاکت از آن پخش شده مقایسه می‌شود، برای من خوب است چون در حالت عادی اگر هر برنامه دیگری غیر از سلام صبح به خیر بود به هیچ وجه چنین اتفاق‌هایی برای آن نمی‌افتاد. مدیر شبکه سه خیلی دنبال این نگاه است که تلویزیون گروه‌های برنامه‌ساز جدید و چهره‌های جدید داشته باشد که نتیجه آن همان چندرنگی روی آنتن است. به هر حال بسیاری از دوستان ۲۰ تا ۲۵ سال است روی آنتن هستند. چنین روندی سبب این می‌شود که کلی استعداد به تعبیری تلف شوند. ما در این سال‌ها کلی ظرفیت فرهنگی و رسانه‌ای داشتیم که در حقیقت زمینه ظهور و بروز پیدا نکردند. به نظر من الان اتفاق خوبی افتاده و تمام برنامه‌سازها جدید هستند.

صفری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اتفاق‌هایی که در ادامه سلام صبح به خیر قرار است ایجاد شود نیز توضیح داد: فعلا در فصل اول چیزی اضافه نخواهد شد و ما بیشتر بحث تثبیت را دنبال می‌کنیم که همان سیاستی است که تلویزیون به ما ابلاغ کرده است. همچنین لازم است بگویم آقای رشیدپور بر خلاف حواشی که در بیرون ساخته می‌شود، برای استراحت رفتند و ایشان قرار فسخی با تلویزیون نداشته‌ است.

وی در پایان گفت: در واقع از روز اول هم به ما گفتند ایشان خسته شده‌اند و به استراحت می‌روند، در این مدت شما از برنامه سه‌گانه سلام صبح بخیر، عصر بخیر و شب بخیر، فعلا صبح بخیر را روی آنتن بیاورید تا هم آن گروه استراحت کنند و هم تلویزیون تصمیم خود را بگیرد. در واقع بحث استراحت یک طرف ماجرا بوده و بحث دیگر نیز تلویزیون است که تصمیم می‌گیرد بنا به شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور چه چیز و چگونه روی آنتن باشد. در نهایت باید بگویم اگر تیم آقای رشیدپور تابستان به تلویزیون برگردد، طبق آن چیزی که تلویزیون تصمیم می‌گیرد ما سراغ سلام عصر به خیر می‌رویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: