کد خبر: ۸۱۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۲۰۳
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حواشی مربوط به ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه در اصفهان گفت: آنچه در این زمینه از قول دادستان اصفهان نقل شد، برداشت ناقصی بود.
دوچرخه‌سواری برای بانوان به موجب قانون منع نشده است/ برداشت‌ها از قول دادستان اصفهان، ناقص بود

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیل سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در رابطه با دستور دادستان اصفهان در خصوص ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه گفت: آنچه در این زمینه از قول دادستان اصفهان نقل شد، برداشت ناقصی بود. ایشان اعلام نکرده بودند که دوچرخه‌سواری مطلقا ممنوع است حرف ایشان پیشگیری از اعمال منافی عفت، بی‌حجابی و تشویق به فساد و فحشا بود که در این رابطه دستوراتی داده بودند و در ذیل دستور اعلام کرده است به شهرداری که لازم است مکان‌هایی را برای دوچرخه‌سواری بانوان مهیا کنید و توصیه می‌کند برای حفظ کرامت زن برای آنها دوچرخه‌های ویژه ساخته شود.

اسماعیلی گفت: نظر قوه قضاییه این است که هرجا عمل مجرمانه صورت بگیرد، وظیفه داریم مقابله کنیم که حضور بانوان بدون حجاب در منظر عمومی جرم تلقی شده است. بخش اول موضوع جرم است و بخش دیگر مساله صیانت و پیشگیری است. دوچرخه سواری برای بانوان به موجب قانون منع نشده اما به بحث فتوا نمی‌پردازم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: