کد خبر: ۸۱۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
تعداد بازدید: ۳۹۵
این روزها بسیاری از افراد با پهبادها آشنایی دارند. هواپیماهای بدون سرنشین که اغلب مقاصد جاسوسی دارند. جالب است بدانید پهبادها از سال ها پیش سوژه ای مهم در امور نظامی بوده اند.
ساخت پهباد یخی در دهه 1940/ ایده ای جنجالی که به ثمر نرسیداین روزها بسیاری از افراد با پهبادها آشنایی دارند. هواپیماهای بدون سرنشین که اغلب مقاصد جاسوسی دارند. جالب است بدانید پهبادها از سال ها پیش سوژه ای مهم در امور نظامی بوده اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، پهبادها نقشی موثر در بسیاری از عملیات های ردیابی و رصد اطلاعات ایفا می کنند. با این وجود، بسیاری از افراد تصور می کنن، تاریخچه استفاده از پهباد به دوران فعلی مرتبط است و در دهه های پیشین استفاده از پهباد مرسوم نبوده است.

اگر شما هم چنین نظری در مورد پهبادها دارید سخت در اشتباهید. در سال 1944 بریتانیا تصمیم گرفت برای صرفه جویی در منابع فولادی و آلومینیوم خود هواپیماهای بدون سرنشین و  یخی بسازد. بر این اساس در سال 1944، یک نمونه اولیه از پهباد یخی در یک دریاچه در آلبرتا کانادا ساخته شد.

این پروژه به عنوان پروژه هواباکو شناخته شد. ایده اولیه پروژه نیز  توسط جفری پیکه که در ستاد مشترک عملیات کار می کرد، مطرح شد. طرح اولیه  این بود که حاملها را از مخلوطی از خمیر چوب و یخ بسازند. با این حال در جریان آزمایش مشخص شد که این ایده برخلاف بخش تئوری در بخش عملی بسیار ضعیف ظاهر می شود و شکست می خورد.

شاید اگر این طرح در آن زمان موفق بود یا راهی برای پیشرفت داشت اکنون شاهد تغییراتی ویژه در جهان تکنولوژی و توسعه پهبادها بودیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: