کد خبر: ۸۱۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
تعداد بازدید: ۲۳۰
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: عموم مردم چه مسائل معیشتی داشته باشند و چه نداشته باشند اعتماد کافی به احزاب ندارند و احزاب هم در بین مردم فعالیت چشم‌گیر و موثری ندارند.
واکنش خاتمی به مسائل انتخاباتی در جناح اصلاح‌طلب بیشترین تاثیرگذاری را دارد/ باید یک حرکت ملی برای مقابله با فشارهای خارجی ایجاد شودبه گزارش خبرداغ، محمد نعیمی‌پور در گفت‌و‌گو با  ایلنا، درباره اقبال مردم به جریان‌های سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم گفت: مردم نسبت به احزاب سیاسی عنایت چندانی نداشته و ندارند. نظرسنجی که در این‌ باره تاکنون انجام شده حاکی از این است که کمتر از ۱۰ درصد مردم به احزاب توجه دارند یا با آن‌ها آشنایی دارند و برای آن اعتبار قائل هستند.

این عضو حزب اتحاد ملت تصریح کرد: عموم مردم چه مسائل معیشتی داشته باشند و چه نداشته باشند، اعتماد کافی به احزاب ندارند و احزاب هم در بین مردم فعالیت چشم‌گیر و موثری ندارند. به همین دلیل است که احزاب در سایه شخصیت‌های موثر کارهایشان پیش می‌رود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در جناح اصلاح‌طلب واکنش آقای خاتمی به مسائل انتخاباتی بیشترین تاثیرگذاری را دارد و در طرف اصولگرا هم استمزاجا ارگان‌هایی که در این زمینه‌ها توانایی دارند تعیین کننده امر انتخابات هستند.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به نقش احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا یادآور شد: هیچ یک از احزاب به تنهایی نمی‌توانند نظر مردم را جمع کنند و برای جریان خود رای‌آوری داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که مردم را با چه راهکارهایی می‌توانیم متحد کنیم تا در این انتخابات هم بتوانیم همچون دوره‌های گذشته حضور پرشور مردم را داشته باشیم؟، عنوان کرد: این موضوعی است که به حاکمیت بر می‌گردد. حاکمیت اگر به دلیل فشارهای زیاد خارجی تمایلی نشان دهد که در داخل یک اتحادنظر ایجاد کند و در پی آن آتش‌بس ایجاد شود، طبیعتا همه گروه‌ها و شخصیت‌ها با تمام وجودشان مردم را برای حضور در انتخابات دعوت خواهند کرد.

نعیمی‌پور گفت:‌ اما اگر شرایط جامعه مثل وضعیت کنونی باشد یعنی مسئولان برایشان اهمیتی نداشته باشد مجموعه‌هایی که مثلا نظرات اصلاح‌طلبانه دارند، وجود داشته باشند یا نداشته باشند، لطمه به وجود می‌آید. به این دلیل است که حکومت باید تصمیم اصلی را بگیرد و باید جوری باشد که یک احساس و یک حرکت ملی برای مقابله با فشارهای خارجی در همه به‌وجود بیاید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: نمی‌توانم قضاوت کنم که زمینه این حرکت ملی وجود داشته است اما با توجه به شرایط سختی که ایجاد خواهد شد، امیدواریم این تجدیدنظر به وجود بیاید.

وی در توضیح ارزیابی خود از اظهارات برخی مبنی بر تغییر نظام کشور از ریاستی به پارلمانی خاطرنشان کرد: شاید این موضوع بد نباشد که کلیه اختیارات و قدرت اجرایی در جایی متمرکز شود، صرف نظر از اینکه ریاستی یا پارلمانی باشد.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت:‌ همه دولت‌ها با بخش‌های اصلی حکومت دچار مشکل‌ شده‌اند و قانون اساسی به گونه‌ای است که نیروهای مسلح و صدا وسیما و دستگاه‌های متعددی با روشی فعالیت می‌کنند و دولت با روش دیگر مشغول فعالیت است به همین دلیل سازگاری کمی به وجود می‌آید.

نعیمی‌پور گفت: شاید مصلحت این باشد که این مدیریت یکپارچه شود و این موضوع هم مورد آزمایش و آزمون قرار بگیرد، شاید منافع ملی هم از آن رهگذر موثرتر پیش برود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: