کد خبر: ۸۱۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
تعداد بازدید: ۲۸۷
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: کاهش قیمت جوجه یک روزه و مرغ گوشتی از نرخ های مصوب تنظیم بازاری، در طول یک ماه اخیر 580 میلیارد تومان به صنعت مرغ گوشتی کشور ضرر وارد کرد.
اتحادیه مرغداران: صنعت مرغ گوشتی در یک ماه 580 میلیارد تومان ضرر کرد/ علت: کاهش قیمت جوجهبرومند چهارآیین افزود: در یک ماه گذشته همه حلقه های صنعت مرغ گوشتی از جمله تولیدکنندگان مرغ گوشتی 500 میلیارد تومان و پرورش دهندگان جوجه یک روزه 80 میلیارد تومان از این موضوع متضرر شده اند.

به گزارش خبرداغ ، وی 80 درصد هزینه های تولید را کنجاله سویا، ذرت و جوجه یک روزه دانست و اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده با محاسبه نرخ مصوب دولتی برای هر کیلوگرم کنجاله سویا 2450 تومان، ذرت 1350 تومان و جوجه یک روزه 2450 تومان در مرغداری ها باید 9200 تا 9500 تومان و هر کیلو لاشه 13 هزار و500 تا 14 هزار تومان باشد در حالی که امروز قیمت مرغ زنده در مرغداری ها بین 7800 تا 8هزار تومان است.

به گفته وی، طی دو هفته اخیر حتی قیمت مرغ زنده به 6500 تومان نیز در برخی از استان های کشور رسیده بود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: اکنون تولیدکنندگان با مشکل جدی تامین نهاده ها با نرخ مصوب و دسترسی به موقع به این نهاده ها مواجه هستند، بنابراین اگر بخواهیم قیمت تمام شده مرغ گوشتی را با نرخ آزاد کنجاله سویا بین 4200 تا 5 هزار تومان و ذرت را با نرخ بیش از 1800 تومان و قیمت جوجه یک روزه و هزینه های مکمل، دارو و واکسن در نظر بگیریم قیمت تمام شده مرغ زنده در مرغداری ها باید 10 هزار و 500 تومان و هر کیلو لاشه مرغ بین 15 هزار تومان تا 16 هزارتومان باشد.

وی اضافه کرد: در واقع تولیدکنندگان مرغ گوشتی در یک ماه اخیر از 1200 تا 3 هزار تومان روی هر کیلوگرم مرغ زنده گوشتی تولیدی خود ضرر داده اند.

چهارآیین افزود: قیمت مصوب هر قطعه جوجه یک روزه نیز 2450 تومان است که اکنون نرخ آن به کمتر از این قیمت یعنی هر قطعه 1800 تومان شده است که تولید کنندگان آن نیز متضرر هستند.

 ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: