کد خبر: ۸۱۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۲۶۳
منابع آگاه فاش کردند؛
منابع آگاه خبر دادند که پمپئو در دیدار با عادل عبدالمهدی بر تمایل کشورش برای انعقاد توافق هسته‌ای جدید با ایران تاکید کرد.
جزئیات گفت‌وگوی پمپئو و عبدالمهدی و ارسال پیام آمریکا به ایران به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، منابع آگاه در مورد دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق مدعی شدند که وی در این دیدار تاکید کرده است که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

این منابع در ادامه افزودند: پمپئو از نخست‌وزیر عراق خواسته است که دولت عراق این پیام را به مقام‌های ایران منتقل کند که آنچه که ترامپ می‌خواهد جنگ نیست بلکه تنها یک توافق هسته‌ای جدید است.

این منبع همچنین اضافه کرد  «وزیر امورخارجه آمریکا گفت که ترامپ خواهان و علاقمند به رسیدن به توافق جدید است. توافقی که خودش در آن حضور داشته باشد.»

عبدالمهدی هم پاسخ داد که ایرانی‌ها مردم محکمی هستند و بار دیگر وارد توافق هسته‌ای جدیدی نخواهند شد. اما ممکن است ایران طرح اضافه شدن بندها و مفاد جدیدی به برجام را بپذیرند.

به نقل از میدل ایست‌ آی، این طرح و پیشنهاد نخست وزیر عراق با استقبال پمپئو روبه‌رو شده است.

این منبع آگاه هم چنین در پایان افزود: در صحبت‌های پمپئو نشانی از تهدید نبود. روز بعد، عبدالمهدی، نماینده‌ای  را به ایران فرستاده تا این موضوع و این طرح  را به مقامات ایران ابلاغ کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: