کد خبر: ۸۱۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
تعداد بازدید: ۳۱۰
با تشدید تنش‌ها در منطقه و نامطمئن شدن توافق چین و آمریکا قیمت طلا همچون دیگر بازار ها با نواسانات زیادی در یک ماهه اخیر روبه‌رو بوده است.
افزایش قیمت طلا به بالاترین میزان طی یک ماهه اخیر

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا  ،قیمت طلا با توجه به تشدید تنش‌ها بین چین و آمریکا به بیشترین میزان خود طی یک ماه اخیر رسید.

این فلز پس از بیشترین افزایش خود به میزان هزار و ۳۰۳ دلار در آوریل، به بیشترین مقدار خود به میزان هزار و ۲۹۸ دلار که قله آن در این ماه بود، دست یافت.

طلای بازار آمریکا نیز با دو درصد کاهش به قیمت هزار و ۲۹۹ دلار معامله شد.

شاخص‌های بازار های آسیایی با روند کاهشی رو‌به‌رو بودند. این کاهش در پی پایین آمدن شاخص‌های وال استریت به دلیل اعمال تعرفه‌های چین در تلافی اقدامات آمریکا بود.

«جفری هالی» تحلیلگر اوآندا در این‌باره گفت: «مردم طوفان زده به محض فروکش کردن آن به دنبال پیدا کردن یک جای امن هستند. قیمت طلا در صورتی که شاخص سهام کاهش یابد می‌تواند تا هزار و ۳۱۰ دلار نیز افزایش پیدا کند».

به نقل از رویترز،  در روز دوشنبه فلزات دیگر افزایش یک و یک دهم درصدی رکورد قیمت در یک روز را از ۱۹ فوریه ثبت کردند.

ماشه افزایش قیمت طلا با اقدام متقابل چین در اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی کشیده شد. آمریکا چند روز قبل بر ۲۰۰ ملیارد دلار کالای چینی تعرفه ی ۲۵ درصدی وضع کرد.

به نظر می‌رسد تا زمانی که عدم اطمینان نسبت به تواق بین آمریکا و چین بر سر توافق مشترک وجود دارد، قیمت طلا نیز با نواسانات غیر قابل پیش‌بینی همراه خواهد بود.

در بین دیگر فلز های ارزشمند، نقره با دو دهم درصد افزایش به میزان ۱۵ دلار و ۷۹ سنت معامله شد. این درحالی ست که پلاتین با چهار دهم درصد افزایش به میزان ۸۵۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

پالادیوم نیز با افزایش پنج دهم درصدی به میزان هزار و ۳۲۹ دلار و ۸۷ سنت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: