کد خبر: ۸۱۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۱۹۰
ترقی مطرح کرد؛
یک عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: مفید است که یک نوع گفت‌وگو در رابطه با پایبندی همه جناح‌های سیاسی به منشور رقابت سالم سیاسی میان تمامی نیروها مورد بحث قرار بگیرد و خوب است همه آنهایی که طبق قانون می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و صلاحیت قانونی دارند، در رابطه با رقابت سالم تعامل و تبادل نظر داشته باشند.
از برگزاری نشست‌های«گفت‌وگوی ملی» اطلاعی ندارم/ باید منشور رقابت سالم در میان جریان‌های سیاسی شکل بگیرد/ همه جناح‌ها دنبال ائتلاف در انتخابات هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حمیدرضا ترقی  در واکنش به خبر شکل‌گیری نشست‌های موسوم به «گفت‌و‌گوی ملی» و در پاسخ به این سوال که آیا از اعضای حزب موتلفه اسلامی شخصی در این گفت‌وگوها شرکت می‌کند یا خیر،‌ گفت: بنده اطلاعی از شکل‌گیری این گفت‌وگوها ندارم اما طبیعتا گفت‌وگو بین کسانی که به اصول انقلاب اسلامی مومن و معتقد هستند، فصل‌الخطاب بودن ولایت فقیه را قبول دارند و قواره سیاسی نظام را پذیرفته‌اند، یک امر مناسب و مفید مخصوصا در شرایط کنونی کشور است.

وی ادامه داد: البته گفت‌وگو قطعا با کسانی که با قواره سیاسی نظام مشکل دارند و به دنبال غرب‌گرایی هستند، معنا ندارد اما با آن نوع نیروها که پیش‌تر گفتم نفس این مساله مفید است که گفت‌وگوهایی برای یکپارچگی بیشتر برای دفاع از اصول نظام و اصل نظام صورت بگیرد.

این عضو حزب موتلفه اسلامی در خصوص اینکه هنوز این گفت‌وگوها همه نیروهای نظام را در بر نگرفته است و  با توجه به اینکه ما انتخابات مجلس را پیش رو داریم و هر روز نیز بر فشارهای خارجی بر کشور افزوده می‌شود، در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم شکل‌گیری گفت‌وگو گفت: مفید است که یک نوع گفت‌وگو در رابطه با پایبندی همه جناح‌های سیاسی به منشور رقابت سالم سیاسی میان تمامی نیروها مورد بحث قرار بگیرد و همه آنهایی که طبق قانون می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و صلاحیت قانونی دارند، خوب است که در رابطه با رقابت سالم، تعامل و تبادل نظر داشته باشند تا بتوانند به یک منشوری برسند که رعایت آن موجب سلامت بیشتر انتخابات و پرهیز از تخریب‌ها و رفتارهای ناسالم در عرصه انتخابات باشد.

وی افزود: موضوعات دیگر هم می‌تواند مورد گفت‌وگو قرار بگیرد که قطعا باید در میان جریان‌هایی باشد که سیاست‌های کلان نظام را قبول دارند و براساس آن سیاست‌ها می‌خواهند درون حاکمیت کار کنند. جریان‌هایی که می‌خواهند خارج از حاکمیت باشند، جریان‌هایی نیستند که بتوان با آنها در مورد مسائل کشور تعامل کرد. بنابراین تاکید این است که جریان‌ها درون نظام با هم به تعامل و گفت‌وگو بپردازند.

ترقی در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی، جلسات این حزب با جامعه روحانیت مبارز و همچنین در رابطه با تعریف سطح روابط این حزب با سایر احزاب اصلاح‌طلب و شکل‌گیری جبهه و ائتلاف در این جریان گفت: طبیعتا همه جناح‌ها به دنبال ائتلاف هستند و هیچ حزبی به تنهایی نمی‌تواند در انتخابات فعالیت مستقل داشته باشد و به نتیجه هم برسد.

وی ادامه داد:  بنابراین حتما همه به دنبال ائتلاف هستند اما چگونگی این ائتلاف در هر مقطع زمانی متناسب با شرایط خودش اتخاذ می‌شود که هنوز در این زمینه بحثی صورت نگرفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا جلسات احزاب اصولگرا با جامعه روحانیت مبارز به معنای شکل‌گیری ائتلاف ذیل پرچم این حزب معنا می‌شود، گفت: هنوز وقت آن نرسیده که بتوانیم در این خصوص اظهار‌نظر کنیم چرا که تاکنون بحث و تبادل نظر در این زمینه ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: