کد خبر: ۸۱۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
تعداد بازدید: ۶۰۱
وقف‌چی خطاب به بطحایی:
نماینده مردم زنجان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: ارتقاء کشور در گرو توسعه جایگاه فرهنگیان است و قطعاً اگر کشور معلم خوبی نداشته باشد نمی‌تواند در جایگاه قضاوت قاضی خوبی داشته باشد.
قحط‌الرجال است که برخی انتصابات ناشایست در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است؟

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی وقف چی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش درباره دلایل عزل و نصب‌های مدیران بدون توجه به حداقل ملزومات عزل و نصب مسئولان وزارت آموزش و پرورش از جمله مدیرکل آموزش و پرورش زنجان گفت: وزیر آموزش و پرورش به یک بانوی فرهنگی که در رأس آموزش و پرورش استان زنجان بود توهین کرد، چگونه در عرض ۸ ماه عملکرد این مدیر ارزیابی شده بود که بدون هیچ‌گونه مراسم تودیع و معارفه‌ای از سمت خود کنار گذاشته شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ توبیخی در پرونده این مدیر خانم وجود نداشته و حتی ۸ تشویقی به این فرد داده شده است، افزود: بهانه وزارت آموزش و پرورش این بود که این خانم مشکل امنیتی دارد اما بنا بر گفته حراست هیچ‌گونه مشکلی در پرونده این خانم وجود نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه قائم مقام وزیر بدون هیچ گونه سابقه فعالیتی چنین سمتی را اخذ کرده است، ادامه داد: نگاه‌ها، انتصابات و انتخاب‌ها در وزارت آموزش و پرورش چالش‌های بزرگی در این وزارتخانه ایجاد کرده است و عده‌ای در این وزارتخانه می‌خواهند به هر بهایی در مسند قدرت قرار گیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا ۸ نفر از مدیران و معاونان وزارت آموزش و پرورش خارج از بدنه فرهنگیان انتخاب شده‌اند، تأکید کرد: آیا قائم مقام وزیر خاک این وزارتخانه را خورده است که چنین سمتی در وزارت آموزش و پرورش کسب کرده است. پشت پرده حضور وی در این وزارتخانه چیست؟

وقفچی با بیان اینکه فردی حکم هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان را اخذ کرده که بر اساس گزارش سازمان بازرس متهم به فساد است، افزود: ارتقاء کشور در گرو توسعه جایگاه فرهنگیان است و قطعاً اگر کشور معلم خوبی نداشته باشد نمی‌تواند در جایگاه قضاوت قاضی خوبی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه حقوق فرهنگیان باید افزایش یافته و مبنای پرداخت حقوق در کشور شود، ادامه داد: آیا قحط‌الرجال است که برخی انتصابات ناشایست در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اگر حقوق یک قاضی صد برابر شود، فساد ریشه‌کن نمی‌شود بلکه باید یک قاضی توانمند انتخاب شود تا بتوان فساد را ریشه‌کن کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمام تلاش مجلس ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش و منزلت معلم است، تصریح کرد: راهی جز توجه به آموزش و پرورش وجود ندارد و حرکت‌های وزیر اهانت به یک میلیون فرهنگی و نمایندگان است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش نمی‌گوید که رانت و فساد در این وزارتخانه چیست و شاخص‌های حضور برخی افراد در این وزارتخانه چه بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلمامعلم
Netherlands
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
احسن جناب وقفچی قبلا هم یکی از همکاران تون فرموده بود این وزیر مجسمه بیش نیست دولت فعلا سخنگو نداره اگه جناب روحانی بطحایی را از وزارت عزل وبه سخنگوی دولت انتصاب کنند واقعا منت سریه میلیون معلم وچندین میلیون دانش آموز گذاشته فقط متکلم وحده خوبی هست این وزیر چندساله از معاونتش تاحال از رتبه بندی معلمان از تثبیت جایگاه فرهنگیان حل مشکلان معیشتی فرهنگیان حرف زده حرف حرف حرف والسلان
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: