کد خبر: ۸۱۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۳۸۰
فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از کشف ۱۴۰ تن سنگ معدن از ابتدای سال جاری تاکنون در معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد و گفت که در رابطه با این کشفیات ۴۸ متخلف دستگیر و ۲۶ دستگاه خودرو نیز توقیف شده اند.
۴۸ نفر برای برداشت غیرمجاز از یک معدن دستگیر شدند

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از کشف ۱۴۰ تن سنگ معدن از ابتدای سال جاری تاکنون در معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "علیرضا مظاهری" با اشاره به اینکه در رابطه با این کشفیات ۴۸ متخلف دستگیر و ۲۶ دستگاه خودرو نیز توقیف شده اند، اضافه کرد: خوشبختانه کشور ما از جمله کشورهایی است که دارای معادن و ذخایر معدنی زیادی است و خراسان شمالی نیز همانند سایر استان‌ها دارای معادن زیادی است که از این معادن، تعدادی به ثبت رسیده و تعدادی نیز به لحاظ معذورات قانونی و زیست محیطی ثبت نشده و به بهره برداری نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه معدن "آلبلاغ" از جمله معادنی است که متأسفانه تاکنون به ثبت نرسیده است، خاطر نشان کرد: در این راستا تعدادی از اهالی منطقه و همچنین مردم دیگر مناطق به صورت غیر قانونی اقدام به برداشت سنگ معدن از این مکان می‌کنند.

وی با بیان اینکه چندی پیش نیز متأسفانه یکی از اهالی به علت برداشت غیراصولی از این معدن جان خود را از دست داد، یادآور شد: نیروی انتظامی بر حسب وظیفه ذاتی که دارد همواره برخورد با این اقدام غیر قانونی را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

مظاهری با اشاره به اینکه در این رابطه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۰ تن سنگ معدن کشف و تعداد ۴۸ نفر متخلف دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شده اند، افزود: توقیف تعداد ۲۶ دستگاه خودرو و ۱۲۶ رأس چهارپا نیز از دیگر اقدامات پلیس استان در راستای برخورد با این اقدام غیر قانونی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در راستای ساماندهی این معدن باید مسئولان به خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت سریعاً اقدام لازم را انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیب در این خصوص به محیط زیست وارد می‌شود بنابراین می‌طلبد سازمان حفاظت از محیط زیست نیز با انجام اقدامات لازم از بروز مشکلات پیش رو پیش گیری کنند.

مظاهری در پایان خطاب به افرادی که اقدام به مقصر جلوه دادن ناجا و دستگاه قضائی در خصوص عدم برخورد قانونی لازم با متخلفان برداشت غیر قانونی از این معدن، خاطرنشان کرد: هر سازمانی باید وظیفه خود را در تمام صحنه‌ها به خوبی انجام دهد و نیروی انتظامی نیز همانطور که تا کنون وظیفه خود را به خوبی انجام داده از این پس نیز مواردی که باعث شود تا امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه مختل شود با برخورد قاطع پلیس همراه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: