کد خبر: ۸۱۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۲۱۵
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی خبر داد؛
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در بازدید سرزده از حوزه قضایی اسفراین از تشکیل کمیته هماهنگی مرکب از مقامات قضائی و انتظامی در عالی‌ترین سطح در استان به منظور تسریع در اجرای احکام مدنی و کیفری در پرونده‌ها خبر داد.
تشکیل کمیته هماهنگی برای تسریع در اجرای احکام مدنی و کیفری در پرونده‌ها

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در جریان بازدید از حوزه قضایی اسفراین مهمترین مسائل و کمبودها و مشکلات مبتلابه را مورد بررسی قرار داده و در جهت رفع کمبود‌ها و اصلاح برخی ساختار‌ها و روندها، دستور‌های مقتضی صادر کرد.

وی ضمن ارزیابی عملکرد کارکنان قضایی و اداری در حوزه‌های مدیریتی، شعب و اجرای احکام، در جریان روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی شعب و اجرای احکام مدنی و کیفری نیز قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، تکریم ارباب رجوع، کسب رضایتمندی عمومی و رفع اطاله دادرسی را از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضائی استان عنوان کرد و با توضیح مهمترین دلایل اطاله دادرسی در برخی پرونده‌ها از جمله پرونده‌های مسن از تشکیل کمیته هماهنگی از مقامات قضائی و انتظامی در عالی‌ترین سطح در استان به منظور تسریع در اجرای احکام مدنی و کیفری در پرونده‌ها خبر داد.

جعفری خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات مردم که اغلب در جریان بازدید‌ها مطرح می‌شود، عمدتا انتقاد از طول مدت زمان رسیدگی، بروز تاخیر در جریان دادرسی یا اجرای حکم بود که البته این قسم مطالبات از جمله خواسته‌های معقول و به حق مردم است که یکی از اهداف حضور ما در حوزه‌های قضائی نیز پاسخگویی و تامین خواسته‌های عمومی است.

رئیس کل دادگستری استان اعزام‌ بازرسان ویژه برای اعمال نظارت از طریق حضور میدانی در حوزه‌های قضائی، به صورت دوره‌ای و یا در فواصل متناوب را از دیگر برنامه‌های دستگاه قضائی عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما حول محور اجرای طرح نظارت قضائی بر اساس ساز و کار‌های جدید و شاخص‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین اجرای دستورالعمل‌های رئیس قوه قضائیه در طرح تحول و توسعه قضائی متمرکز گردیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: