کد خبر: ۸۱۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
تعداد بازدید: ۴۵۸
با فروکش کردن جریان سیل در آق قلا و از دیگر سو شدت یافتن گرما؛ این بار ملخ ها به این خطه آسیب دیده استان گلستان هجوم آوردند.
هجوم ملخ ها به آق قلا (گلستان)به گزارش خبرداغ ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آق قلا امروز شنبه در این پیوند گفت: تاکنون 550 هکتار از مراتع آلوده شهرستان به ملخ از نوع مراکشی توسط اکیپ کارشناسی مورد سمپاشی قرار گرفت.

علی اکبر عرب احمدی افزود: مبارزه با ملخ های مراکشی از اواخر فروردین ماه در اراضی و مراتع آق قلا آغاز شده و تا 5 خرداد ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در ادوار گذشته سمپاشی برای از بین بردن ملخ ها 25 اردیبهشت به پایان می رسید اما به دلیل بارندگی زیاد امسال و سرسبزی مراتع، سمپاشی تا خرداد به طول خواهد انجامید.

مدیر جهاد کشاورزی آق قلا افزود: با وجود ورود ملخ ها به مزارع شهرستان، طغیان غیرقابل کنترل در اراضی منطقه مشاهده نشده و کارشناسان در حال شناسایی روزانه کانون حضور و زمان خروج این حشره از تخم برای سمپاشی هستند.

به گفته وی در زمان حاضر اکیپ های سمپاشی در مناطق قره قرکوچک و قره قربزرگ آق قلا و مراتع پیرامونی آن در حال فعالیت هستند.

گفتنی است عمده مناطق فعالیت آفت ملخ مهاجر مراکشی در استان گلستان مراتع واقع در مناطق قره قربزرگ و کوچک آق قلا است.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: