کد خبر: ۸۱۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
تعداد بازدید: ۴۸۱
وزیر آموزش و پرورش از آزادی فرهنگیان بازداشت شده در اعتراضات اخیر خبر داد.
محمد بطحایی از آزادی فرهنگیان بازداشتی در اعتراضات اخیر خبر دادبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: وزیر آموزش و پرورش از آزادی فرهنگیان بازداشت شده در اعتراضات اخیر خبر داد.


سیدمحمد بطحایی (وزیر آموزش و پرورش) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه:

(درباره اعتراضات روز پنجشنبه معلمان): باید تشکر کنم از اینکه در روز تعطیلی مدارس این اتفاق افتاد و با تأکید به استان ها فضای مناسبی برای بیان اعتراض و گلایه‌های فرهنگیان پیش بینی کرده بودیم اما از آن استفاده نکردند. همکاران عزیزم شرایط کشور در حال جنگ است و دشمن پشت دیوارهای خانه ما آمده و در چنین شرایط ملتهبی باید هوشمندانه تر مشکلات و خواسته‌های خود را بیان کنیم.

تمام دغدغه‌های آنها مربوط به آموزش و پرورش است و یک بند آن درباره معیشت است آن هم نه برای اینکه معلم رفاه داشته باشد برای اینکه دغدغه معیشت نداشته باشد تا بتواند به وظایف تخصصی خود رسیدگی کند.

معلم اعتراض می کند و می گوید وضع امکانات مدارس خراب است و تجهیزات لازم را ندارم و باید آن را به من برسانید، اما شرایط کشور همانند سال ۹۶ است و باید آن را درک کرد. وقتی در خیابان جمع می شوند ده ها آدم شر که دغدغه معلم‌ را ندارند درکنار معلم قرار می‌گیرند و مطالبی را بیان می کنند که اصلا دغدغه معلم نیست و با مصالح کشور نیز همخوانی ندارد.

روز پنجشنبه در همدان بودم و به من گزارش دادند که در برخی شهرها همکاران بازداشت شده آزاد شدند اما در یک شهر دو نفر هنوز بازداشت هستند وبه صورت مستمر در حال پیگیری برای آزادی آنها هستیم تا به جمع خانواده برگردند اما از همکارانم می خواهم با بصیرت بیشتری این کار را انجام دهند و اجازه سوءاستفاده به متخلفان را ندهند.

(درباره جای گزینی و تکلیف مشق شب): باید این نقص بزرگ را برطرف کنیم. این کار از دوره ابتدایی شروع شد که تکلیف شب باید تصحیح شود زیرا تکلیف فعلی جز اینکه بچه‌ها را از یادگیری متنفر کند فایده‌ای ندارد.

می‌دانم معلم در کلاس ۴۰ دانش آموز و مدرسه دو شیفته نمی تواند هم درس بدهد هم تکالیف مرتبط را در کلاس انجام دهد و این امکان پذیر نیست اما مدارسی که شرایط را دارند می‌توانند این کار را انجام دهند و مرحله به مرحله کار را جلو ببریم.

برای آنکه انگ نخوریم اصولی را کنار می گذاریم. مبادا به خاطر انگ ۲۰۳۰، خودمان را منزوی کنیم و حرفهایمان را به جامعه بین المللی نزنیم. ما حرف داریم در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان. در فرمایشات رهبری نیز اشاره زیبایی شد. به سند ۲۰۳۰ و اسناد دیگر که بخواهد به ما راه نشان دهد نیاز نداریم. بسیاری تئوری های تعلیم و تربیت قرن نوزدهم بیستم ریشه اش تعلیم و تربیت اسلامی بوده است.

(درباره ابهاماتی پیرامون تلویزیون تعاملی سینا): سینا، دولتی است و هیچ کس نمی‌تواند سهام دار آن باشد. تلویزیون تعاملی فرصتی است که می تواند استفاده کنندگان فراوانی جذب کند. تا کنون ریالی هزینه نکردیم، ریالی هم دریافت نکردیم. قراردادی منعقد کردیم و امیدواریم این پلتفرم بتواند منبع درآمدی برای آموزش و پرورش در آینده باشد.

 هیچ فرد حقیقی سهام دار نیست تا از درآمدهای آن بخواهد منتفع شود. شایعات فضای مجازی منتشر شده که افرادی در سینا ذینفع هستند و مفروضات غلطی را پایه گذاری می‌کنند. چون فضای اجتماعی ما به دلایل مختلف دارد ضد مدیران شکل می‌گیرد، فرض آن است که همه شان ماشین و خانه لوکس دارند و همه چیزشان مرتب است، حالا هرچه بگویی من مدیر خودم مثلا از گذشته سمند داشتم، باور نمی‌کنند. در این فضا چطور اثبات کنیم اینها همه دروغ، خطا و تهمت است؟ چون خبر دروغ پخش شده، همه آن را باور می‌کنند و باید تلاش کنیم تا آن را خنثی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: