کد خبر: ۸۱۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
تعداد بازدید: ۳۴۶
به دنبال اعلام تصمیم دولت امریکا در مورد لغو معافیت واردکنندگان نفت ایران، مسئولان این کشور هر یک به نوبه خود تاکید کردند که این اقدام امریکا بی پاسخ نمی ماند. اما واکنش های ایران چه می تواند باشد؟ بستن تنگه هرمز، و ممنوعیت عبور و مرور کانتینرهای نفت، دشواری گذر از باب المندب در دریای سرخ، عملیات نظامی علیه اهداف نظامی آمریکا در خاورمیانه، بویژه در سوریه و عراق، و یا دیگر اهداف نظامی در منطقه، مانند عربستان، اسرائیل و امارات، به عنوان هم پیمانان ایالات متحده آمریکا.
3 سناریو در مورد سرانجام بگومگوی های تند و تیز امریکا و ایران

د. عارف بني حمد در رای الیوم نوشت: به دنبال اعلام تصمیم دولت امریکا در مورد لغو معافیت واردکنندگان نفت ایران، مسئولان این کشور هر یک به نوبه خود تاکید کردند که این اقدام امریکا بی پاسخ نمی ماند. اما واکنش های ایران چه می تواند باشد؟ بستن تنگه هرمز، و ممنوعیت عبور و مرور کانتینرهای نفت، دشواری گذر از باب المندب در دریای سرخ، عملیات نظامی علیه اهداف نظامی آمریکا در خاورمیانه، بویژه در سوریه و عراق، و یا دیگر اهداف نظامی در منطقه، مانند عربستان، اسرائیل و امارات، به عنوان هم پیمانان ایالات متحده آمریکا.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: در مقابل، ایالات متحده نیز اقدامات نظامی خود در پایگاههایش در خلیج فارس، عراق، دریای مدیترانه و دریای سرخ را تقویت نموده است، تا برای هر گونه حمله و عملیات نظامی ایران یا جنگ های جدیدی در خاورمیانه آماده باشد.

با اینکه در نتیجه نبود اجماع بین المللی در مورد تحریمهای آمریکا علیه ایران، تردیدهایی در خصوص اثرگذاری این تحریمها وجود دارد، قسمتی از تحریمهای مذکور که صادرات نفت ایران و تعاملات موسسات مالی خارجی با بانک مرکزی ایران را هدف قرار داده، باعث نابه سامانی اوضاع اقتصادی و اجتماعی در ایران شده است، که بارزترین مظاهر آن، عبارتند از: افزایش قیمتها در بازارهای ایرانی، افزایش تقاضای ارزهای خارجی در بانکهای داخلی، کاهش قدرت خرید ارز ایران، در نتیجه کاهش ارزش ریال ایرانی، که نیمی از ارزش خود را از دست داد. افزایش نسبت تورّم تا 10درصد و بالا رفتن نسبت بیکاری تا 12 درصد، افزایش قیمتها و کاهش سطح زندگی مردم، پایین آمدن سطح سرمایه گذاریهای خارجی، به دنبال اعلام تصمیم شرکتهای اروپایی مبنی بر خروج از ایران، در نتیجه تحریمهای آمریکا و تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف ایران.

در این شرایط، چهار سناریو در خصوص آینده تنشها بین آمریکا و ایران مطرح است:

1-خروج از توافق هسته ای و بازگشت به غنی سازی اورانیوم توسط ایران، این سناریو دیگر دولتهای حامی توافق هسته ای را نیز به سمت برداشتن حمایت خود از ایران، سوق می دهد.

2-درگیری نظامی؛ احتمال این سناریو زمانی بیشتر می شود که ایران نسبت به بستن تنگه هرمز اقدام کرده و باعث بروز یک بحران نفتی در جهان شود، یا اینکه مستقیما منافع آمریکا در خلیج، عراق و سوریه را هدف گرفته باشد.

3-انتخاب مذاکره و دست یافتن به یک معامله، در سایه استراتژی دونالد ترامپ در رابطه با تعامل با دشمن، براساس سیاست فشار و تهدید، از طریق فشارهای مختلف و تحریمهای اقتصادی؛ برای واداشتن دشمن به نشستن بر میز مذاکره و ارائه امتیازهایی برای دست یابی به امضای توافقی، موافق با منافع امریکا(چیزی شبیه انچه در الگوی کره شمالی اتفاق افتاد.)

مترجم: مریم نصرالهی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
آمريكا جنایتکارشماره یک سركرده تروريست‌هاي جهان است
دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهورآمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی پاسخ دهد آيا دولت و ارتش متجاوز آمريكا جنایتکارشماره یک كه بدون اجازه دولت‌ها و ملت‌هاي جهان در امور داخلي آن‌ها دخالت و به سرزمين‌هايشان لشكركشي مي‌كنند، تروريست‌ هستند يا سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه به تقاضاي دولت‌هاي دوست و قانوني برخي كشورها در خاك آن‌ها با تروريست‌هاي خونخوار مانند داعش مبارزه كرده‌اند و آن‌ها را شكست داده‌اند؟ وظيفه رسانه‌هاي گروهي است كه اين موضوع را در سطح ايران و جهان مطرح كنند و حقايق مربوط به تروريسم جهاني به سركردگي آمريكا را به اطلاع ملت‌ها برسانند.

1 - سازمان های بین المللی چرا ازسال 2015 تاکنون درمقابل تجاوز عربستان ومتحدانش به یمن خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
2 - چرا سازمان های بین المللی درمقابل نسل کشی عربستان ومتحدانش دریمن خاموش اند؟
3 - سکوت مجامع بین المللی فاجعه بارترازکشتار مسلمانان در یمن است.
4 - سکوت مجامع بین المللی درمقابل کشتارمردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن تاسف باراست.
5 - عربستان ازششم فروردین سال 1394 تاکنون همراه با چند کشوردیگربا بمباران ونسل کشی دریمن بزرگ ترین جنایات را انجام می دهد.
6 - فاجعه کشتار بی رحمانه بیش از250 هزارنفرازمردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن برای جامعه جهانی شرم آوراست.
7 - مدعیان حقوق بشر به فجایع یمن چراغ سبزنشان می دهند.
8 - مدعیان دروغین حقوق بشردرمقابل این کشتارنه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبزنیزنشان می دهند.
9 - واین درحالی است که سازمان های بین المللی ازسال 2015 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان ومتحدانش نمی کنند، حفه خون گرفتند وسکوت اختیارکرده اند؟
10 - ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
آمریکا مورد اعتماد ما نیست.
اروپا مورد اعتماد ما نیست.
اعتماد به آمریکا و اروپا، حمایت ازاین جنایتکاران است.

کاخ سفید باید روزانه هزار بار ازمردم ایران عذرخواهد کند
تروریست های خارجی ازسال 2011 تاکنون به درخواست کاخ سفید به سوریه، عراق و منطقه اعزام شدند.
واشنگتن ازسال 2011 تاکنون ازتروریست های داعش درسوریه، عراق و منطقه حمایت می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۱:۵۱
روحانی قرار بود مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپا، ایران را بهشت کند ولی متاسفانه مردم ایران و کشور را گرفتارکرده است.
ظریف قرار بود مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپا، ایران را بهشت کند ولی متاسفانه مردم ایران و کشور را گرفتارکرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون اقدام موثری برای مبارزه با تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان نداشته است.
قراربود با حل مسئله هسته ای تحریم ها برداشته شود اما سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی با دریافت رشوه ازعربستان سعودی، امارات و بحرین تحریم ها را ببشترکرد که هر روز به درخواست رژیم جعلی صهیونیستی با کمک مالی عربستان سعودی، امارات و بحرین، مردم ایران و کشور تحریم وتهدید می کند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: