کد خبر: ۸۱۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
تعداد بازدید: ۲۳۳
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به آسیب های ناشی از سیل اخیر گفت: در برخی مناطق سیل زده شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها بودیم که مشکلات زیادی را ایجاد کرد و در این راستا وزارت کشور آماده همکاری با دستگاه های مسئول برای مقابله اصولی با این ساخت و سازها است.
جمالی‌نژاد: وزارت کشور آماده همکاری برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به وقوع سیل اخیر در کشور  و آسیب پذیری شدید ساخت و سازهای واقع در بستر و حریم رودخانه ها، انهار و مسیل ها افزود: حوادث اخیر نشان داد که ضرورت آزاد سازی، کنترل و نظارت بر عرصه های مذکور با توجه به مسئولیت وزارت نیرو مطابق با ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب که بستر انهار طبیعی و کانال های عمومی، رودخانه ها و مسیل ها و مرداب ها و برکه های طبیعی در اختیار حکومت جمهوری اسلامی دانسته است، تا چه میزان می تواند از بروز این قبیل مخاطرات جلوگیری کند.

وی افزود: قانونگذار ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه ها و انهار طبیعی و کاناله ای عمومی و مسیلها و مرداب و برکه های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع نموده است مگر اینکه وزارت نیرو اجازه احداث چنین بناهایی را صادر کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه تصریح کرد:  وزارت نیرو در صورتی که اعیانی های موجود در بستر و حریم انهار و رودخانه ها و کانال های عمومی و مسیل ها و مرداب و برکه های طبیعی را برای امور مربوط به آب یا برق مزاحم تشخیص دهد به مالک یا متصرف اعلام خواهد کرد که ظرف مدت معینی در تخلیه و قلع اعیانی اقدام کند و در صورت استنکاف، وزارت نیرو با اجازه و نظارت دادستان یا نماینده او اقدام به تخلیه و قلع خواهد کرد.

جمالی نژاد ضمن تأکید بر همکاری های مناسب وزارتخانه های کشور و نیرو در این خصوص افزود: شهرداریها و دهیاریها در چارچوب قوانین و مسئولیتهای محوله آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز را در حریم انهار و مسیلها دارند و با جدیت نیز آن را ادامه خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: