کد خبر: ۸۱۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۲۲۹
تصمیم کاخ سفید در پایان دادن به معافیت‌های تحریمی ایران باعث شد تا قیمت بنزین در کالیفرنیا به شدت افزایش یابد.روز گذشته کاخ سفید به صورت رسمی اعلام کرد که معافیت ارائه‌شده به کشورها از تحریم نفتی ایران را تمدید نخواهد کرد و این معافیت‌ها در روز دوم می پایان خواهد یافت.
لغو معافیت تحریم‌های نفتی ایران، قیمت بنزین در کالیفرنیا را بالا برد

تصمیم کاخ سفید در پایان دادن به معافیت‌های تحریمی ایران باعث شد تا قیمت بنزین در کالیفرنیا به شدت افزایش یابد.

به گزارش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خبرداغ به نقل از فارس  ، روز گذشته کاخ سفید به صورت رسمی اعلام کرد که معافیت ارائه‌شده به کشورها از تحریم نفتی ایران را تمدید نخواهد کرد و این معافیت‌ها در روز دوم می پایان خواهد یافت.

آمریکا شش ماه پیش به مدت ۱۸۰ روز به کشورهایی نظیر چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و ژاپن و در مجموع به ۸ کشور معافیت از تحریم‌ها را تا روز ۲ می ارائه داده بود.

این تصمیم باعث شد تا تنها در چند ساعت قیمت بنزین در آمریکا افزایش یابد.

به گزارش انجمن اتومبیل آمریکا، هم اکنون هر گالن بنزین که معادل ۳.۷ لیتر است، در کالیفرنیا ۴.۷ دلار به فروش می‌رسد.

فیلیپ استری‌بل، کارشناس موسسه اوبرین، می‌گوید: قیمت بنزین به شدت در حال افزایش است.

به نقل از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مارکت واچ، کارل بروئر، کارشناس اقتصادی موسسه کلی بلوبوک، نیز می‌گوید ما شاهد افزایش شدید قیمت بنزین در کالیفرنیا هستیم. هم‌اکنون در برخی از مناطق قیمت هر گالن بنزین در حال رسیدن به ۵ دلار است.

به دلیل اعمال مالیات بالا و دیگر عوارض در کنار قوانین زیست‌محیطی، کالیفرنیا گران‌ترین بنزین در آمریکا را دارد. البته این افزایش بنزین به کالیفرنیا محدود نمی‌شود. هم‌اکنون متوسط قیمت بنزین در کالیفرنیا مرز ۴ دلار عبور کرده است. در حالی که تا پیش از روز دوشنبه، متوسط قیمت بنزین در سراسر آمریکا ۲.۸۴ دلار بود اما انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد عبور آن از ۳ دلار باشیم.

جنت کاسلانو، سخنگوی انجمن اتومبیل آمریکا، می‌گوید: من فکر می‌کنم ما به سرعت تأثیر تصمیم کاخ سفید را مشاهده خواهیم کرد. سال گذشته میلادی و با انتشار شایعات اولیه در باره تحریم نفتی ایران، قیمت نفت و گازوئیل در آمریکا افزایش یافت و این در حالی بود که متوسط قیمت بنزین در سراسر آمریکا ۲.۲۳ دلار در اوایل سال گذشته میلادی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: