کد خبر: ۸۱۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
تعداد بازدید: ۴۹۴
مقایسه نحوه پوشش خبری دو اتفاق مربوط به حوزه ورزش بانوان توسط رسانه‌های معاند، پرده از سیاست یک بام و دو هوای آنها در حمایت از بانوان ورزشکار برمی‌دارد.
به گزارش خبرداغ ، "صدف خادم" بوکسور 23 ساله ایرانی پس از پیروزی در یک مسابقات آماتوری در فرانسه به یکباره بدل به تیتر نخست رسانه های فارسی زبان خارج از کشور شد. 

 

این موج رسانه ای به گونه ای بود که 4 رسانه مهم فارسی زبان معاند (بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا) طی مدت یک هفته، در مجموع 17 خبر در وب‌سایت و 39 پست در کانال تلگرامی خود از صدف خادم منتشر کردند.

 

 

 

 

 

عنوان‌سازی‌های پرطمطراق همچون همچون «اولین زن بوکسور» در کنار خبرسازی‌های دروغین مانند صدور حکم بازداشت وی در ایران، همه نشان از آغاز یک بازی رسانه‌ای با اسم رمز صدف خادم در جهت رسیدن به اغراض سیاسی بود.

 

با این وجود پوشش نیمه برهنه وی در مسابقات و در ادامه، مصاحبه مربی وی علیه قوانین جمهوری اسلامی، قطعه های این پازل طراحی شده را تکمیل کرد.

 

اما زمان زیادی لازم نبود تا دم خروس داعیه حمایت از حقوق زنان و بانوان ورزشکار توسط رسانه های فارسی زبان بیرون بزند.

 

"پوپک بسامی" اولین بانوی وزنه‌بردار ایران برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی آسیا بر روی تخته رفت و با عملکردی قابل قبول در عین پایبندی به حجاب به مقام چهارمی رسید.

 

 

اما برخلاف ماجرای طراحی شده برای صدف خادم، هیچ خبری از این تاریخ سازی در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور مشاهده نمی شود تا استاندارد دوگانه حمایت از حقوق زنان بیش از پیش آشکار شود.

 

به نظر می رسد آن چیزی که برای تاریخ سازی در عرصه ورزش برای رسانه های معاند اهمیت دارد نه موفقیت در عرصه ورزش، بلکه میزان برهنگی و عقاید سیاسی است.

جام نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: