کد خبر: ۸۰۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
تعداد بازدید: ۱۳۲۳
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دولت تقاضا می‌شود از قراردادهای موقت کارگری جلوگیری کرده و همچنین از اخذ ضمانت‌هایی از قبیل چک، سفته و موارد دیگر از کارگران جلوگیری شود و با کارفرمایان متخلف برخورد جدی صورت گیرد.
نادر قاضی‌پور: دولت از قراردادهای موقت کارگری جلوگیری کند/ مطالبات فرهنگیان در اسرع وقت پرداخت شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و انتخاب سردار سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری گفت: آمریکا بداند که تمام مردم ایران سپاهی هستند و پشتیبان سپاهیان خود خواهند بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از آحاد ملت، دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای امدادی و ارگان های مختلف نظام در خصوص امداد رسانی به مناطق سیل زده افزود: روز ۱۱ اردیبهشت که به عنوان روز کارگر نامگذاری شده را به کارگران زحمتکش تبریک عرض می کنم؛ لذا از دولت تقاضا می شود از قراردادهای موقت کارگری جلوگیری کرده و همچنین از اخذ ضمانت هایی از قبیل چک، سفته و موارد دیگر از کارگران جلوگیری شود و با کارفرمایان متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

این نماینده مجلس در دوره دهم ضمن تبریک روز معلم به آموزگاران ادامه داد: متاسفانه در کشور ۱۳ نوع مدرسه و چندین نوع معلم وجود دارد؛ بنابراین آیا سزاوار است که آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان را پرداخت نکند؟ مگر پیامبر (ص) نفرموده است که قبل از خشک شدن عرق کارگر، باید حق و حقوق آن پرداخت شود و همچنین امام خمینی (ره) فرموده است که معلمی شغل انبیا است، چرا دولت قداست معلمان عزیز را رعایت نمی کند؟

وی اظهار کرد: با توجه به بارش نزولات آسمانی، دریاچه ارومیه نزدیک به ۱۴ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد و در حال حاضر نزدیک به ۴ میلیارد متر مکعب آب دارد که دولت باید رسیدگی به وضعیت این دریاچه را در اولویت های کاری خود قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: چرا دولت صادرات سیب درختی آذربایجان را برای چند ماه ممنوع کرده است؟ بیش از ۱۰۰ هزار تن سیب کشاورزان ارومیه در سردخانه ها باقی مانده است، چرا به داد کشاورزان ارومیه نمی رسید؟ چرا وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی با روزنامه سرتاسر ترکی مخالفت کرد؟ چرا تلویزیون سراسری ترک زبان برای ۴۰ میلیون ترک زبان کشور ایجاد نشد؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم افزود: آقای اسلامی! چرا معاونان ترک زبان خود را برکنار کرده اید؟ باید از ظریفت ترک زبانان در عرصه های مختلف مدیریتی کشور استفاده شود. چرا آموزش زبان ترکی در مدارس و دانشگاه ها عملیاتی نمی شود؟ از وزیر ورزش تقاضا می شود که همچون توجهی که به استقلال و پرسپولیس می شود، به تیم تراکتورسازی تبریز نیز چنین توجهی صورت بگیرد.

وی افزود: کشور چین ۸۰ هزار سد دارد و ۲۰ هزار سد نیز در دست احداث دارد، اگر سدها نبود، از خوزستان هم خبری نبود؟ چرا سدهای آذربایجان عملیاتی نشده و مورد بی توجهی قرار می گیرد؟  سیل اخیر نشان داد که سد می تواند از بروز حوادث طبیعی همچون سیل جلوگیری کند، بنابراین تقاضا می شود که سدهای آذربایجان، هرچه سریعتر عملیاتی شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی با چهار کشور همسایه بوده و به عنوان دروازه خوشبختی و سعادت ایران اسلامی به شمار می رود؛ بنابراین انتظار می رود که تمامی مدیران این استان با انجام اقدامات درست و سازنده، تولید را در این استان رونق بخشیده و امر صادرات را تسهیل بخشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
0
با سلام.وزارت آموزش وپرورش. پرداخت اضافه تدریس شش ماه سال گذشته ما فرهنگیان و سایر پرداختی های معوق ما که بودجه اش را پنج روز پیش گرفتید چی شد؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: