کد خبر: ۸۰۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
تعداد بازدید: ۱۸۰
رئیس‌جمهور گفت: صادرات برق از طرف ایران به پاکستان وجود دارد و امروز آماده ایم این صادرات را به ۱۰ برابر افزایش دهیم.
آمادگی ایران برای افزایش ۱۰ برابری صادرات برق به پاکستان/ ایجاد نیروی واکنش سریع مشترک برای مقابله با تروریسم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ظهر امروز در نشست خبری مشترک با عمران خان نخست وزیر پاکستان، ضمن خیرمقدم به نخست وزیر پاکستان و هیات همراه اظهار کرد: امروز عنوان شدن مسائل مهم در دو جلسه خصوصی و عمومی نشان‌دهنده این است که گام جدیدی در گسترش روابط فی مابین دو‌کشور برداشته‌ایم.

وی افزود: یکی از مباحث مهم ما در مذاکرات امروز این بود‌ که دو‌ کشور مصمم هستند روابط دوگانه را توسعه دهند و تاکید دارند که هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند روابط دوکشور ایران و پاکستان را تحت تاثیر قرار دهد؛ مساله امنیت مرزهای دو‌کشور یکی از مباحث ما بود که اخیرا شاهد حملات تروریستی در مرزها بودیم.

روحانی گفت: همچنین ما توافق کردیم روابط امنیتی دو کشور را افزایش دهیم و یک نیروی واکنش سریع مشترک برای مقابله با تروریسم تشکیل دهیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در روابط اقتصادی و ‌تجاری وجود دارد که این ظرفیت‌ها لیست شد و مورد بحث قرار گرفت تا روابط تجاری را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ایران آماده است نیازمندی‌های پاکستان را در زمینه نفت و گاز تامین کند، گفت: صادرات برق از طرف ایران به پاکستان وجود دارد و امروز آماده‌ایم این صادرات را به ۱۰ برابر افزایش دهیم. همچنین علاقمندیم دو بندر چابهار و‌ گواتر پاکستان روابط بیشتری باهم داشته باشند و با ایجاد راه‌آهن روابط را گسترش دهیم.

به گفته روحانی در خصوص تشکیل کمیته تهاتر برای توسعه روابط تجاری با نخست وزیر پاکستان مذاکره شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه مسائل مربوط به منطقه و ضرورت همکاری‌های بیشتر ایران و پاکستان برای تامین امنیت در افغانستان باهم گفت‌وگو کردیم.

روحانی گفت: در خصوص اقدامات نادرستی هم که از طرف آمریکا در منطقه در خصوص قدس، ‌جولان و توهین به سپاه پاسداران انجام شد، گفت‌و‌گو‌ کردیم.

روحانی گفت: ایران و‌ پاکستان و ترکیه بنیان‌گذار اکو ‌بودند و روابط این سه کشور همیشه برقرار است و ما مشتاقیم روابط این سه کشور گسترش یابد.

وی از اینکه که نخست وزیر پاکستان در هیچ ائتلاف جنگی شرکت نداشته و نخواهد داشت، ابراز خرسندی کرد.

رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه عمران خان از من دعوت کردند سفری رسمی به پاکستان داشته باشم و من هم این دعوت را پذیرفتم، گفت: مطمئناً سفر نخست وزیر پاکستان نقطه عطفی برای گسترش همکاری‌های دو کشور خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: