کد خبر: ۸۰۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۳۱۲
در پی وقوع سیلاب طی چند روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان استاندار از مدیریت سیلاب ورودی به منطقه سیستان با وجود افزایش حجم آن خبر داد. آبگرفتگی در چند روستای هیرمند باعث شد تمام ساکنان آن‌ها تخلیه شوند ضمن اینکه احتمال تخلیه برخی روستاهای اطراف نیاتک در روزهای آینده وجود دارد.
تخلیه 3 روستای هیرمند/محور بنجار -بی بی دوست - هیرمند همچنان مسدود است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، احمد علی موهبتی افزود: با آمادگی‌های ایجاد شده به جز سه روستای شهرستان هیرمند که امروز با شدت یافتن سیلاب در معرض خطر قرار گرفتند و همه ساکنان آنها تخلیه شدند، این سیلاب در حال حاضر مشکل جدی ایجاد نکرده است.

وی گفت: از یکماه گذشته اقدامات ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان آغاز شده بطوریکه در این مدت 31 نقطه آسیب‌پذیر منطقه سیستان شناسایی شده و نسبت به ترمیم و اصلاح آنها اقدام شده است .

استاندار سیستان و بلوچستان باتاکید برآمادگی همه اعضای ستاد مدیریت بحران استان، ازمردم خواست باهمکاری خود با این ستاد ادامه دهند و به هشدار ها توجه کنند.

تعطیلی مدارس 2 روستا در هیرمند

مدارس دو روستا در شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان امروز دوشنبه تعطیل شد.

شهنوازی مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: مدارس روستای علی رمرودی و داشک به علت نفوذ آب در این دو روستا و تخلیه اهالی روستا، امروز تعطیل است.

وی بیان کرد: افزایش حجم ورودی سیلاب افغانستان به سمت منطقه سیستان موجب نفوذ آب به برخی از روستاها در هیرمند و مسدود شدن سه محور در این منطقه شد.

سیل‌زدگان هیرمند به چهار مکان اضطراری انتقال یافتند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: چهار مکان با ظرفیت 500 خانوار در شهرستان هیرمند برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان پیش بینی شده است که افراد به این مکان‌ها انتقال یافتند.

رسول راشکی افزود: سه مدرسه و شهرک صنعتی هیرمند برای اسکان سیل زدگان روستای این شهرستان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: همزمان با شدت یافتن سیلاب ورودی به منطقه سیستان تمامی نیروهای هلال احمر در منطقه در آماده‌باش کامل قرار دارند تا خدمات را در کمترین زمان ممکن به هموطنان ارائه دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نیروهای این جمعیت در آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز مکان‌های اضطراری اسکان را در شهرستان‌های سیستان راه‌اندازی کنند.

محور بنجار -بی بی دوست - هیرمند مسدود است

رئیس اداره راه و شهرسازی زابل گفت: محور بنجار- بی بی دوست -هیرمند همچنان مسدود است و تردد در این محور امکان پذیر نیست.

سید مهدی میری افزود: بر اثر ورود سیلاب کشور افغانستان به منطقه سیستان هم اکنون مسیر بنجار -بی بی دوست- هیرمند مسدود شده و تدابیر لازم برای بازگشایی محور در حال انجام است.

وی بیان کرد: همچنین دایک هیرمند- نیمروز نیز دچار مشکل شده که در حال ترمیم است.

رئیس اداره راه و شهرسازی زابل ادامه داد: دایک زابل نیز تا کنون مشکل خاصی نداشته و اقدامات لازم برای کنترل سیلاب و پیشگیری از خسارت احتمالی در حال انجام است .

میری گفت: هم اکنون نیز شرایط به طور کامل در منطقه تحت کنترل است و نیروهای مربوطه در حال خدمات‌دهی هستند.

 

 

 

اعزام 50 خودروی سنگین و سبک سپاه به سیستان

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور از اعلام آمادگی 140 خودروی سنگین و سبک سپاه پاسداران برای اعزام به مناطق گرفتار سیلاب در سیستان خبر داد.

سردار محمد مارانی افزود: تاکنون 50 خودروی سنگین و سبک برای یاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در مدیریت سیلاب سیستان به شمال استان اعزام شدند.

وی همچنین گفت: در روزهای اخیر، با بهره‌گیری از بالگرد سپاه، بازدید هوایی نیز به همراه اعضاء ستاد مدیریت بحران استان از نقاط ورود سیلاب و چگونگی اقدامات در حال انجام برای مدیریت آن انجام شده است.

وی با اشاره به حضور ماشین آلات سپاه در منطقه، گفت: تمام اقدامات با همکاری ستاد بحران استان در حال انجام است، هم اکنون ٣٠خودروی سنگین و ٢٠خودروی سبک کمک دار سپاه در منطقه سیستان حاضر و در حال فعالیت برای مدیریت سیلاب ورودی هستند .

وی با بیان اینکه تاکنون در هشت نقطه سیستان ارتفاع کانال‌های انتقال دهنده آب را ارتقا داده‌ایم، افزود: افزیش ارتفاع و استحکام بخشی اطراف روستای تپه دز و کانال سرحدی در اطراف شهر بنجار، بازگشایی مسیری برای انتقال آب به سمت تالاب هامون در انتهای روستای سیستان و محدوده لورگ باغ، باز کردن آبراه های پشت روستای قرقری با توجه به اینکه آب به سمت برجک های مرزی و کشور افغانستان در جریان بود و هدایت سیلاب به سمت اسکله تخت عدالت از جمله فعالیت های سپاه در روزهای اخیر برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و خروج و هدر رفت آب سیلاب در سیستان بوده است.

4 روستای هیرمند دچار آبگرفتگی شدند

معاون جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: در پی ورود سیلاب به سیستان صبح امروز از از قسمت سیل بند نیاتک به علت فرسوده بودن آن آب از چندین قسمت وارد روستاهای حاشیه رود خانه شد .

مصفا افزود: روستاهای داشک، لورگ خاری ، اسماعیل علی و علی نمرودی دچار آب گرفتگی شدید شده و قبل از ورود آب توسط نیروهای امدادی تخلیه شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود اگر آب به همین صورت ادامه داشته باشد چهار روستای آبیل ، یوسف زهی ،عنایت و دهمرده در خطر آبگرفتگی هستند.

 

 

احتمال تخلیه برخی روستاهای اطراف نیاتک در روزهای آینده

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احتمال افزایش حجم ورودی سیلاب به منطقه سیستان در این دو روز وجود دارد .

باقر کرد افزود: افزایش ارتفاع آب دیروز به چهار متر رسید و طبق پیش‌بینی‌ها، احتمال افزایش ارتفاع آب برای امروز و فردا نیز وجود دارد.

کرد با بیان اینکه مسیرهای در طول نیاتک دچار آبگرفتگی شده است، گفت: براثر این آبگرفتگی احتمال تخلیه برخی روستاهای اطراف نیاتک نیز وجود دارد.

وی افزود: تمامی نیروهای مردمی، سپاه، دستگاه‌های امدادی و اجرایی استان در منطقه حضور دارند و شرایط مهار سیلاب تحت کنترل است.

سردار طاهری جانشین فرمانده انتظامی استان هم از حضور فعال نیروهای انتظامی در روان‌سازی ترافیک در مناطق و محورهای درگیر سیلاب خبر داد.

حضور تیم ارزیاب دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان در منطقه سیستان

مدیر گروه سلامت محیط و کار حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت : با توجه به هشدارهای مدیریت بحران استان در خصوص احتمال وقوع سیل در منطقه سیستان، مکان‌های مناسب جهت اسقرار تیم‌های عملیاتی و بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.

مهندس عبدالرزاق پاکزاد، ادامه داد: تیم‌های عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آماده اند تا در صورت اعلام همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی زابل به منطقه اعزام شوند.

وی بیان کرد: این تیم ها شامل کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی، پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمان، داروسازان، کارکنان حوزه دارو، حراست و کارکنان حوزه بهداشت خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: