کد خبر: ۸۰۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
تعداد بازدید: ۲۲۷
Axios تحلیل کرد؛
آمریکا نمی تواند تمام خریداران نفت ایران را متقاعد کند از بازار نفت ایران چشم پوشی کنند. چین و هند که بزرگترین خریداران نفت خام ایران هستند، روابطی راهبردی با ایران دارند و به منابع انرژی این کشور متکی هستند. بعید است آمریکا بتواند با تحریم، پالایشگران یا بانکهای چینی و هندی را تهدید کند.
ترامپ به این ۳ دلیل نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند

Axios نوشت: دونالد ترامپ باید تا دوم ماه می تصمیم بگیرد که آیا به تداوم صادرات نفت ایران اجازه می دهد یا خیر، تصمیمی که پیامدهای متعددی برای راهبرد آمریکا در قبال ایران و بازار جهانی نفت در پی خواهد داشت. از زمان خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران یعنی می سال گذشته، آمریکا تدریجا بر فشارهای اقتصادی و سیاسی بر ایران افزوده است. محور اصلی راهبرد فشار حداکثری دولت ترامپ بر ایران قطع صادرات نفت این کشور است که منبع یک سوم درآمدهای دولت تلقی می شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، در ادامه این مطلب آمده است: آمریکا از تمام خریداران عمده نفت ایران خواسته بود که هر شش ماه از میزان خرید خود بکاهند و هدف نهایی نیز به صفر رساندن صدور نفت ایران است. اما در ماه نوامبر دولت ترامپ به هشت کشور یعنی چین، ترکیه، کرهجنوبی، ژاپن، ایتالیا، یونان، هند و تایوان برای ادامه خرید نفت از ایران معافیت داد.

پیش از خروج ترامپ از برجام، ایران روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت خام صادر میکرد. این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۱.۳ میلیون بشکه در روز تقلیل یافت. اما ایالات متحده آمریکا قادر نخواهد بود تا ماه می، صادرات نفت ایران را به صفر برساند. زیرا:

اول - آمریکا نمی تواند تمام خریداران نفت ایران را متقاعد کند از بازار نفت ایران چشم پوشی کنند. چین و هند که بزرگترین خریداران نفت خام ایران هستند، روابطی راهبردی با ایران دارند و به منابع انرژی این کشور متکی هستند. بعید است آمریکا بتواند با تحریم، پالایشگران یا بانکهای چینی و هندی را تهدید کند.

دوم - کاهش تولید نفت ایران به جهش قابل ملاحظه بهای نفت خام خواهد انجامید که در حال حاضر نیز به دلیل تحریم ونزوئلا توسط آمریکا، نگرانیها از تولید نفت در لیبی و نیجریه و تصمیم عربستان سعودی برای کاهش عرضه با افزایش قیمت مواجه شده است.

سوم - به علاوه از آنجا که ترامپ نگران پیامدهای سیاسی افزایش بهای نفت است (چنانکه توییت های او مبین این واقعیت است)، آغاز فصل تابستان که به دلیل افزایش مسافرتها تقاضا در آن برای بنزین زیاد می شود، اتخاذ تصمیم برای کاستن از صادرات نفت ایران را دشوارتر میکند.

سیاست فشار حداکثری در حال حاضر پیامدهای بیشتری از میزان مطلوب مورد نظر دولت ترامپ دارد. دولت ترامپ هنوز اولویتهای مهمتری دارد مانند رسیدن به یک توافق جدید تجاری با چین، تقویت روابط با هند و مدیریت بهای بنزین داخل کشور.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
0
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۱:۳۴
ما باید آمریکا درخلیج فارس تحریم کنیم

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۱:۳۶
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون حامی تروریست ها درسوریه ومنطقه ومسئول جنایت های آنان هستند.


۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۱:۴۶
اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، آمریکا ومحتدان نیز آن را کنار گذارید



۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۱:۵۶
آمریکا ازسال 2001 تاکنون درافغانستان یک تروریسم و طالبان هم نکشته است.
حدود 14 هزار داعش های آمریکا درافغانستان چه می کنند؟
آمریکا داعش جهانی است.
آمریکا رسما داعش جهانی شده است.
۱۴ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند



۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۱:۵۷
چرا آمریکا در جنگ عربستان علیه یمن شریک است؟
با وجود محرز بودن جنایات جنگی و نقض قوانین بینالمللی عربستان سعودی در کشتار غیرنظامیان یمن، آمریکا همچنان به فروش گسترده تسلیحات به عربستان ادامه و بر همکاری نظامی، دفاعی و اطلاعاتی میان دو کشور تاکید دارد.




۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۱:۵۹
لعنت برترامپ
لعنت برآل سعود
لعنت برعادل الجبیر
جنایات وحشیانه عربستان و آمریکا در یمن نشان از درماندگی آنهاست
آمریکا وعربستان سعودی در برابر رزمندگان یمنی کاملا درمانده اند واز عصبانیت به هر جنایت وحشیانه ای در این کشور دست می زنند.
آل سعود و آمریکا عصبانی از اینکه نمیتوانند شبه نظامیان حوثی را شکست بدهند و بویژه بعد از تحمل شکست خفت بار در الحدیده یمن، وحشیانه به همه جا حمله میکنند و هیچ حرمتی را نگه نمیدارند،آنها به بیمارستانها، مدارس، بازارها، مراسم عروسی وحتی اتوبوس حامل کودکان حمله کرده ودهها کودک مظلوم وبیگناه را قطعه قطعه می کنندودر این میان سکوت سازمانها ومجامع بینالمللی در مقابل این فاجعه عظیم انسانی جای تاسف دارد.



۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۲:۱۰
مسلمانان دنیا باید رفتن به مکه را تعطیل کنند.
رژیم مسلمان کش آل سعود لیاقت اداره حج را ندارد.


۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۲:۲۸
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.


۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۲:۳۳
ملت ایران به هیچ کشوری باج نمی دهد.




۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۲:۵۲
عربستان سعودی را جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم
امارات را جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم.
بحرین را جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم
عربستان فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
امارات فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
بحرین فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: