کد خبر: ۸۰۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۳۳۲
قطعه «نوحه خوان» از آثار علی رهبری آهنگساز و رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران با ساز «ساکسیفون باریتون» در شهر وین ضبط مجدد شد.
ضبط دوباره «نوحه خوان» توسط علی رهبریبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس ، قطعه «نوحه خوان» از آثار علی رهبری آهنگساز و رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران با ساز «ساکسیفون باریتون» در شهر وین ضبط مجدد شد.

«نوحه خوان» روایت‌گر داستان روز عاشورا، اثر علی رهبری است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای ویولن و ارکستر سمفونیک ساخته شده بود و در مرداد ماه سال جاری با همین ارکستراسیون در مجموعه پوئم سمفونی «مادرم ایران» توسط شرکت آلمانی ناکسوس به بازار جهانی عرضه خواهد شد، ضمن اینکه اثر یاد شده بار دیگر با ساز ساکسیفون باریتون و ارکستر سمفونیک نیز اجرا و ضبط می‌شود.

علی رهبری پیرامون این اثر گفت: این اثر که چندی پیش توجه نوازنده نامدار ساکسیفون اسلواکی، «لادیس لاوفان سوویتس» را به خود جلب کرده بود، با همکاری این آهنگساز برای ساز ساکسوفون تنظیم شد. ضمن اینکه ضبط این اثر ایرانی روز شنبه هفتم اردیبهشت ماه با نوازندگی همین نوازنده در شهر وین اتریش برای شرکت ناکسوس آغاز خواهد شد.

این اثر همراه با پوئم سمفونی بیروت که چند ماه پیش در وین ضبط شده و قطعه «مرشد» اثر جدید علی رهبری در قالب یک آلبوم توسط شرکت آلمانی عرضه خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: