کد خبر: ۸۰۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
تعداد بازدید: ۳۴۵
اطلاعات بدست آمده از دولت آمریکا، از تلاش ترامپ برای تشدید تحریمهای نفتی تهران و توقف کامل صادرات نفت خام آن حکایت دارد. اما این تمایل آمریکا با شرایط بازار نفتی در تضاد است.
دغدغه جدید رییس جمهور آمریکا: صفر کردن صادرات نفت ایران، حتی اگر عملی باشد، آینده سیاسی خودِ ترامپ را نابود می کند

موسی مهدی در العربی الجدید نوشت: اطلاعات بدست آمده از دولت آمریکا، از تلاش ترامپ برای تشدید تحریمهای نفتی تهران و توقف کامل صادرات نفت خام آن حکایت دارد. اما لازم به ذکر است که این تمایل آمریکا با شرایط بازار نفتی در تضاد است؛ چرا که قیمت نفت در حال حاضر به حدود 72 دلار برای هر بشکه رسیده است و احتمال افزایش آن، به دلیل جنگ در لیبی و تنش های سیاسی در برخی کشورهای نفتی غنی، مانند ونزوئلا وجود دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: در اینجا، با وجود تمایل دولت ترامپ برای ممنوعیت کامل صادرات نفت ایران، سوالهایی مطرح می شود که تاجران نفت در بازارهای جهانی به دنبال پاسخ آنند؛ کسانی که نگران کمبود ذخایر نفت در ماههای آینده هستند.

به عقیده دیوید شیبارد، تحلیلگر مسائل مربوط به انرژی، زمان برای تشدید تحریمهای نفتی و لغو معافیتهایی که به دولتهای وارد کننده نفت ایران داده شده، مناسب نیست. تاجران نفت نگران کمبود در بازار نفت هستند که به دنبال لغو معافیتهای آمریکا ایجاد خواهد شد.

این ترسها منجر به افزایش واگذاری های فوری کانتینرهای نفتی شده است. طبق گزارش شرکت تانکر تراکرس، در لندن، که حرکت کانتینرهای نفتی در جهان را زیر نظر دارد، ایران در ماه مارس حدود 1.9میلیون بشکه در روز صادر کرده است.

این رقم صادرات نفت ایران به حجم صادرات آن، پیش از إعمال تحریمهای واشنگتن نزدیک می شود. در ادامه، به عقیده تحلیلگران، افزایش قیمت نفت در ماههای اینده، که احتمال زیادی دارد، تاثیرات منفی بر فعالیتهای انتخاباتی ترامپ خواهد داشت؛ چرا که این افزایش برای مردم آمریکا به معنای بالا رفتن هزینه سوخت و مواد مصرفی است که وارد ایالات متحده می شود.

علاوه بر اینکه افزایش قیمتهای نفت پیامدهای منفی بر اقتصاد آمریکا و بازار آن نیز خواهد داشت و همین مساله به مانع بزرگی برای بهبود میانگین رشد اقتصادی در آمریکا تبدیل می شود.

تحلیلگران نفتی در لندن بر این عقیده اند که شرایط بازار در زمان فعلی برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران که بازهای دولت آمریکا به دنبال آن هستند، فراهم نیست؛ به این دلیل که تعدادی از دولتهای نفتی در شرایط جنگی و تنش های سیاسی به سر می برند و این موضوع می تواند بر ذخایر نفتی در بازارهای جهانی فشار وارد کرده و باعث بالا رفتن قیمتها شود که ضرر حاصل از آن، بیش از همه، آینده ترامپ را هدف قرار می دهد.

همانطور که پایتخت لیبی، طرابلس در محاصره است و این جنگ می تواند تولید نفت لیبی را در هر لحظه با مشکل مواجه کند. در ونزوئلا نیز که تحت تحریمهای ایالات متحده قرار دارد، تولید نفت به 550 هزار بشکه در ماه گذشته رسیده است و مشخص نیست که تظاهرات در این کشور به کجا رسیده و چه تاثیری بر تولید و صادرات نفت الجزایر داشته باشد.

این در حالی است که عربستان، اپک و تولید کنندگان نفت را به ادامه کاهش تولید دعوت می کند، چرا که اوضاع مالی آن به دلیل جنگ یمن نابه سامان است. همه این عوامل دست به دست هم خواهد داد تا در ماههای آینده شاهد کاهش عرضه نفت و در مقابل، افزایش قیمت آن تا سقف 80 دلار باشیم.

در مقابل این احتمالات، بانک فرانسوی «بی ان بی-باریبا» تصریح کرده است که در دولت آمریکا در خصوص پایان دادن به معافیتها و توقف کامل صادرات نفت ایران اختلاف شدیدی وجود دارد. شورای امنیت ملی آمریکا خواستار کاهش فوری صادرات نفت ایران است، در حالی که وزارت خارجه این کشور معتقد است این مهم باید به صورت تدریجی و به آرامی واقع شود.

در این میان، رابرت هوک، مسئول پرونده ایران در دولت آمریکا در گفتگوی مطبوعاتی دو هفته گذشته خود تاکید کرده است که شرایط بازار در بهترین حالت خود قرار دارد و به ما اجازه می دهد صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم. این مطلب بیانگر آن است که آمریکا قصد ندارد بار دیگر اجازه معافیت به برخی دولتها را بدهد.

در سوی دیگر، گروه «یورو اشیا» در یک تحلیل نفتی معتقد است که آمریکا هرگز نمی تواند وعده های خود در مورد به صفر رساندن صادرات نفت ایران را عملی کند و علت آن، اوضاع بازار فعلی نفت است که به سمت کمبود می رود؛ بدین معنا، بازار نفت نمی تواند کمبود 1.9 میلیون بشکه در روز که توسط ایران تامین می شود را جبران کند.

مترجم:مریم نصرالهی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۱:۴۳
1 - همه می دانند آمریکایی ها جنایتکارشماره یک خودشان تروریست هستند.
2 - همه می دانند آمریکایی ها جنایتکارشماره یک ازتروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند.
3 - همه می دانند آمریکایی ها جنایتکارشماره یک ازگروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند.
4 - همه می دانند آمریکایی ها جنایتکارشماره یک ازالقاعده، طالبان، داعش، گروهک تروریستی جیش الظلم، جبهه النصره، مخالفان سوری، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی همه جانبه کمک، حمایت، پشتیبانی مدیریت و همکاری می کنند.
5 - همه می دانند آمریکایی ها جنایتکارشماره یک درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان مرتکب جنایات جنگی شده اند.
6 - همه می دانند آمریکایی ها جنایتکارشماره یک عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
هر دقیقه یک تجاوز و هر 15 ثانیه یک مورد ضرب و شتم در آمریکا صورت می‌گیرد
هر دقیقه یک تجاوز و هر 15 ثانیه یک مورد ضرب و شتم در آمریکا صورت می‌گیرد
حقوق بشر > جهان - به نوشته پایگاه خبری آلترنت در آمریکا هر دقیقه یک زن مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته و در هر 15 ثانیه یک مورد ضرب و شتم در این کشور رخ می‌دهد.

به گزارش فارس، گزارش نقض حقوق بشر آمریکا هرساله توسط سازمان‌های مردم نهاد و کشورهای مختلف تهیه می‌شود تا به بررسی وضع حقوق بشر در این کشور پرداخته و مردم سایر کشورها را نسبت استفاده ابزاری از این موضوع توسط دولتمردان آمریکا آگاه کنند.

گزارش کامل نقض حقوق بشر در آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در سال 2010 که توسط بخش سیاست خارجی مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده از نظر خوانندگان می‌گذرد.

* نمونه‌هایی از قربانیان شکنجه در آمریکا

- عمر خضر (کودک افغانی) در سن 15 سالگی به اتهام اقدام تروریستی دستگیر و ابتدا 8 سال و نهایتاً به 40 سال زندان محکوم می‌شود. او پس از سال‌ها اعلام بی گناهی، اتهامات خود را می‌پذیرد. طبق اظهارات مایکل مالوف کارمند سابق پنتاگون، اعتراف وی زیر شکنجه به دست آمده است. همچنین وکلای وی از جمله موارد شکنجه به «کندن مو، تهدید به تجاوز، زندگی در سلول انفرادی، محرومیت از معالجات پزشکی، غل و زنجیر و غلتاندن وی در ترکیبی از ادرار خود و روغن کاج» اشاره کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دادستان ارشد دادگاه نظامی گوانتانامو گفته است که بر اساس توافق با وی به جرم خود، او امکان تقاضای تجدید نظر ندارد.

وکلای وی و گروه‌های حقوق‌بشر اعلام کردند که وی در زمان وقوع جرم یک کودک سرباز بوده که اکنون باید به خانه‌اش بازگردد، اما دادستانان گفتند چون او به عنوان یکی از اعضای القاعده فعالیت می‌کرده و سرباز رسمی نبوده یک جنایتکار جنگی است، اما مایکل مالوف معتقد است که آمریکا قانون بین‌المللی مربوط به اسرار جنگی را امضا کرده و این قانون شامل کسانی که سرباز نیستند هم می‌شود.

* گوانتانامو؛ جهنم روی زمین

- بنیام محمد (اهل اتیوپی) که ساکن بریتانیا می‌باشد و سال‌ها در پایگاه‌ها نظامی آمریکا در خلیج گوانتانامو اسیر بوده است، مدعی شکنجه توسط بازجویان آمریکایی می‌باشد. او پس از تبرئه از اتهاماتش به بریتانیا برگردانده شد.

- مد سالبان (اهل سومالی) که 8 سال در گوانتانامو اسیر بود پس از آزادی گفت این زندان جهنم روی زمین است. بسیاری از زندانیان در آنجا بینایی یا سایر اعضای بدنشان را از دست دادند و برخی دچار بحران‌های شدید روحی شده و بعضی دست به خود کشی زدند.

* جان باختن در زندان پس از 9 بار شوک الکتریکی

- بارون پیکس (آمریکایی) که به خاطر مصرف کودکائین بازداشت شده بود در ژانویه 2008 پس از 9 مرتبه وارد آمدن شوک الکتریکی به وی توسط یک افسر پلیس، جان باخت.

- رونی. ا. وایت (آمریکایی) جوان 19 ساله که در یک سلول انفرادی در یک مرکز تادیبی در پرنس جورج مریلند نگهداری می‌شد در 29 ژوئن 2008 بر اثر خفگی فوت کرد.

* تجاوز و خشونت جنسی و سیستماتیک

- آمار بالای تجاوز به عنف و عدم پیگرد و مجازات متجاوزان

خشونت جنسی، تهدیدی جدی برای زنان آمریکایی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده بالاترین میزان تجاوز به عنف را در بین کشورهایی که چنین آمارهایی را منتشر می‌کنند، داراست. میزان تجاوز به عنف در آمریکا 13 برابر بیشتر از انگلستان و 20 برابر بالاتر از ژاپن است.
به گزارش پایگاه خبری Now.org در ایالات متحده زنان جوان کم در آمد در سنین بین 20 تا 24 سال بیشتر در معرض خشونت‌های خانگی و آزار‌های جنسی قرار دارند و در هر دو دقیقه یک نفر قربانی تجاوز می‌شود. هر سال 4.8 میلیون نفر زن در آمریکا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. زنان جوان اقلیت‌های مذهبی در معرض خطرهای ناشی از سوء استفاده‌های جنسی یا ضرب و شتم هستند. از هر 5 دختر دانشجو آمریکایی یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته است و تنها کمتر از 5 درصد از این موارد به پلیس گزارش می‌شود.

* هر دقیقه یک تجاوز و هر 15 ثانیه یک مورد ضرب و شتم

به نوشته پایگاه خبری «آلترنت» در این کشور هر دقیقه یک زن مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرد. در این کشور هر 15 ثانیه مورد ضرب و شتم گزارش شده است. تجاوز جنسی به زنان بومی در ایالات متحده شایع است. برخی از زنانی که توسط سازمان عفو بین‌المللی مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند اظهار داشته‌اند که در جامعه خودشان کسی را نمی‌شناسد که تجربه خشونت جنسی نداشته باشد.

نکته مهم آن است که کمتر از 5 درصد متجاوزان به عنف گناهکار شناخته شده و فقط 3 درصد از آنها در زندان هستند، یعنی از هر 16 متجاوز به عنف 15 نفر آزاد هستند.

* تجاوز به 90 درصد از زنان نظامی آمریکایی

تجاوز و تبعیض بزرگ‌ترین مشکل زنان سرباز آمریکایی است و یک سوم آنان از سوی فرماندهان به زور مورد تجاوز قرار می‌گیرند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که 90 درصد از آنان آن را گزارش نمی‌کنند، زیرا از تبعات آن بیم دارند.

بنابر گزارشی که پنتاگون منتشر کرده است، در سال 2008 در حوزه نیروهای نظامی آمریکا 2900 مورد تجاوز جنسی گزارش شده است که نسبت به سال ما قبل 9 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این بین تنها 292 مورد به دادگاه نظامی انجامیده است. همین گزارش تصریح دارد که رقم واقعی می‌تواند 5 تا 10 برابر این آمار باشد.

به گزارش رویترز، طی مصاحبه‌هایی که با 40 زن شاغل در بخش نظامی آمریکا به عمل آمده است، 10 نفر اظهار داشته‌اند که مورد تجاوز جنسی واقع شده‌اند، 5 نفر اظهار داشتند که مورد حملاتی واقع شده‌اند که هدف از آنها تجاوز بوده و 13 نفر گفتند که مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

* قربانیان تجاوز

خانم جن اسپرنگر و مارتی ریبیر و نمونه‌هایی هستند که در فصلنامه‌ دانشگاه کلمبیا از آنان نام برده شده است. خانم ریبیرو که سرگروهبان نیروی هوایی آمریکا بوده است، در سال‌های 2003 و 2006 از سوی همکار نظامی‌اش مورد تجاوز قرار می‌گیرد. زمانی که وی مسئله را گزارش می‌دهد از سوی دادگاه نظامی به دلیل همراه نداشتن اسلحه هنگام سوء قصد محاکمه می‌شود. این مسئله باعث از دست دادن شغل وی می‌شود و پس از یک سال بی گناهی وی اثبات می‌شود.

* پرونده قضایی 90 درصد زندانبانان آمریکایی به دلیل تجاوزات جنسی

بر اساس گزارشی که در شصت و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شده، آمریکا و پیمانکاران خصوصی‌اش مردان مسلمانی را که در عراق و سایر کشورها بازداشت کرده بودند، مجبور می‌کردند که به یکدیگر تجاوز کنند.

موارد متعدد تجاوز به زندانیان توسط کارکنان زندان گزارش و ثبت شده است. بر اساس گزارش واشنگتن پست در طول 8 سال گذشته آماز تجاوز افسران و کارکنان زندان به زندانیان 2 برابر شده است. بیش از 90 درصد از زندانبانان به دلیل تجاوزات جنسی دارای پرونده قضایی هستند. 40 درصد از این افراد نیز جنایات دیگری غیر از جنایات جنسی در پرونده‌شان وجود دارد.

گزارش دیده بان حقوق بشر حاکی از آن است که به مهاجران در بازداشتگاه‌های آمریکا تجاوز جنسی صورت می‌گیرد. بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر، تعداد واقعی نمونه‌های تجاوز ممکن است بسیار بیشتر باشد چون بیشتر از قربانیان این تجاوز‌ها به کشورهای خود بازگردانده شده باشند.
در این گزارش دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرده است تعداد تجاوز‌ها و آزار جنسی که در بازداشتگاه‌ها روی می‌دهد ناشناخته است. در یک مورد، در سال 2008 پنج زن که در بندر ایزابل در تگزاس دستگیر شده بودند، مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. نگهبان این بازداشتگاه‌ها وارد اتاق هر کدام از این ز‌ن‌ها شده و به آنها گفتند که تحت آموزش‌های پزشکان فعالیت می‌کنند و به این زنان تجاوز کردند.

بر اساس گزارش‌ها، در سال 2007 نیز یک قربانی قاچاق انسان در زندان فلوریدا مورد تهاجم جنسی قرار گرفته بود.

* نقض سیستماتیک حقوق کودکان

- آمار بالا تجاوز جنسی
انجمن پزشکی آمریکا نیز در گزارش آماری خود آوره است: سالیانه بیش از دو میلیون تجاوز جنسی علیه کودکان و نیز غفلت و مسامحه درباره آنها صورت می‌گیرد، اما زمانی که پای آمار مربوط به مرگ و میر به میان می‌آید، ارقام نگران کننده‌تر می‌شوند، زیرا سالیانه 1100 کودک آمریکایی به دلیل شدت تجاوزات جنسی جان می‌سپارند و این رقم 1.6 فوت در هر 100 هزار مرگ را تشکیل می‌دهد. بر اساس مطالعات صورت گرفته، حدوداً از هر 7 مرد آمریکایی یک تن تا پیش از رسیدن به سن 18 سالگی مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

نتایج تحقیقی که به وسیله مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده انجام شد، نشان می‌دهد که یک سوم دختران نوجوان آمریکایی - سه میلیون - بیماری جنسی سرایتی STD دارند.

دختران نوجوان آمریکای - آفریقای، اغلب به شدت مبتلا شده‌اند. نزدیک به نصف زنان آمریکایی - آفریقایی با یک نوع بیماری جنسی سرایتی آلوده شده‌اند، در حالی که زنان سفید پوست آلوده شده در مقایسه با آن 20 درصد است.

* خود فروشی کودکان فراری از خانه

- عدم حمایت قانونی از کودکان فراری
پایگاه اینترنتی چاینا پرس به نقل از مرکز تحقیقات بهداشت، عمومی آمریکا در تاریخ 28 اکتبر 2009 گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن یک سوم بچه‌هایی که از خانه فرار می‌کنند و یا از خانه طرد می‌شوند برای به دست آوردن غذا، مواد مخدر و جای خواب دست به خود فروشی می‌زنند و از نظر دستگاه قضایی این کودکان قربانی نیستند، بلکه کودکان بزهکار به شمار می‌آیند!

* ازدواج اجباری دختران

در تگزاس در یک فرقه طرفدار چند همسری برای مردان برخی از دختران 12 ساله مجبور به ازدواج با مردان میانسال شده‌اند.

* قانونی بودن مجازات و اعدام کودکان

ایالات متحده از جمله اندک کشورهایی در دنیاست که کودکان نیز مانند بزرگسالان مشمول مجازات‌های جنایی می‌شوند. آمریکا تنها کشوری در دنیاست که در دادگاه‌های آن برای کودکان حکم حبس بدون امکان آزادی کامل یا مشروط صادر می‌شود.

در حال حاضر 2381 زندانی از این نوع در زندان‌های ایالات متحده وجود دارد. 73 مورد از این زندانیان به خاطر جرم‌هایشان در سن 13-14 سالگی محکوم به مرگ در زندان می‌شوند، 49 درصد این زندانیان آمریکایی - آفریقایی هستند و اغلب آنان از خانواده‌ فقیر هستند و کمک‌های قانونی کافی به آنها نمی‌شود. این کودکان بدون توجه به اینکه تا چه اندازه اصلاح شده‌اند، در زندان و بدون هیچگونه آزادی مشروطی خواهند مرد. کودکان کم سن و سال به طور غیر قانونی در بین زندانیان بزرگسال در زندان‌های آمریکایی دورانی را سپری کرده‌اند.

طبق نظرات کلی کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در آوریل 2007، محکوم کردن به مرگ یا زندگی در زندان بدون امکان آزادی ناقض ماده 37 کنفوانسیون حقوق کودکان است. شورای حقوق بشر سازمان ملل به هنگام بررسی شاخص‌های حقوق بشر در ایالات متحده در سال 2006، گفت محکوم کردن کودکان به زندگی در زندان بدون امکان آزادی مواد 7 و 24 میثاق بین‌المللی راجع به حقوق سیاسی و مدنی را نقض می‌کند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: