کد خبر: ۸۰۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۲۴۴
مطالعات نشان داد کودکان و جوانانی که مادرشان در طول بارداری مبتلا به دیابت بوده است خودشان نیز در معرض ریسک بالا ابتلا به این اختلال قرار دارند.
دیابت دوره بارداری عامل افزایش ریسک ابتلای کودک به دیابتبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر،محققان دانشگاه مک گیل کانادا دریافتند کودک یا نوجوانی که مادرش مبتلا به دیابت بارداری بوده است دو برابر بیشتر در معرض ابتلاء به دیابت قبل از سن ۲۲ سالگی قرار دارد.

«کابری داسگوپتا»، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «اگرچه به خوبی اثبات شده است که دیبات نوع۱ و نوع۲ در والدین از فاکتورهای پرخطر ابتلاء به دیابت است، اما ما مشاهده کردیم که دیابت بارداری فاکتور پرخطر ابتلاء کودک به دیابت قبل از سن ۲۲ سال است.»

 طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، دیابت قابل درمان است و پیامدهای آن از طریق رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی، دارو و بررسی منظم قابل پیشگیری یا به تاخیرانداختن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: