کد خبر: ۸۰۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۹
معاون علمی و فناوری در دیدار با رییس‌جمهوری:
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در دیدار نوروزی با رییس‌جمهوری کشورمان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری در حوزه رفع چالشها و اقلام تحریمی ،در جهت حل مشکلات کشور، تاسیس کارخانجات نوآوری و مراکز نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری ارائه داد.
«زیست‌بوم استارتاپی‌ و دانش‌بنیان » اولویت دولت در تحقق رونق تولید است

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،  آغاز سال ۱۳۹۸ برای دید و بازدیدهای نوروزی بود اما هیأت دولت و رییس‌جمهوری، در ایام نوروز دیدوبازدیدهای مرسوم ایرانیان را با چاشنی دیدار کاری توأمان کرد.

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری از دیدار نوروزی با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری کشورمان، گفت‌وگو پیرامون زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، رفع چالشها و اقلام تحریمی ، جهت گیری جدید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در جهت حل مشکلات کشور، تاسیس کارخانجات نوآوری و مراکز نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و تحقیقات مرز دانش گفت و ادامه داد: رییس‌جمهوری محترم به مناسبت فرارسیدن سال جدید و ایام شعبانیه، فرصتی ویژه به گفت‌وگو درباره دستاوردها، ضرورت‌ها و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری در خصوص توسعه زیست‌بوم کارآفرینی، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان  شرکت های دانش بنیان اختصاص دادند.

ستاری با بیان این‌که دغدغه و تلاش کاروان علمی و فناوری در راستای توجه جدی دولت به ویژه شخص رییس جمهوری به محورهایی چون تحول اشتغال‌زایی و ارزش‌آفرینی با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها است، ادامه داد: در جلسه پس از گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری محترم اهمیت تلاش، تأکید و اهتمام در حوزه دانش‌بنیان و نوآوری را بیان کردند.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، پیشرفت اقتصاد کشور با تولید دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال ارزش‌آفرین همواره مورد تأکید ایشان بوده است. بر همین اساس شرحی از فعالیت‌های صورت گرفته و دستاوردها بیان شد که رییس‌جمهوری محترم ضمن قرار گرفتن در جریان دقیق برنامه‌ و اولویت‌های پیش‌روی معاونت برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، بر ضرورت‌ها و لازمه‌های حرکت اثرمند در این مسیر به عنوان نیاز و اولویت نخست کشور نکاتی را یادآور شدند.

اهتمام ویژه رئیس جمهور به دانش بنیان ها

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: خوشبختانه رئیس جمهور محترم از ابتدای دولت یازدهم تو جه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان و همچنین استارتاپ ها دارند به طوری که اجرایی سازی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و گسترده شدن فرش حمایتی زیر پای فعالان فناور و کارآفرین در دولت یازدهم کلید خورد، مطابق گزارشی که من از کمیت و کیفیت‌ها ارائه دادم رییس جمهوری ضمن تأکید بر این موضوع، مثال هایی قابل درک و روشن بیان کردند و من متوجه شدم ایشان به این حوزه دقت ویژه‌ای دارند و نکاتی را در این خصوص مطرح کردند.

ستاری با بیان این که زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها مولود دولت یازدهم است اظهار کرد: ماحصل این توجه ویژه نقش آفرینی بیش از ۴۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان و هزاران استارتاپ با درآمدی بیش از ۸۰هزارمیلیارد تومان و ایجاد هزاران شغل در اقتصاد کشور از دولت یازدهم به این سو نقش آفرینی کرده است.

قرارداد تولید بیش از ۲۰۰ واکسن و دارو

وی به برنامه معاونت علمی و فناوری در راستای رونق تولید محصولات دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: رییس‌جمهوری محترم در جریان توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه‌های گوناگون قرار دارند؛ به طور مثال در حوزه تولید داروهای زیست‌فناوری قرارداد تولید بیش از ۲۰۰ قلم دارو و واکسن با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که سال ۹۷ با نقش‌آفرینی بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد، به سمع و نظر ایشان رسید.

ایجاد بستر مناسب  برای جوانان خلاق

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از تأکید ویژه رییس‌جمهوری کشورمان به موضوع جوانان خلاق، کارآفرین و نخبه و استارت آپی تأکید ایشان بر ایجاد زمینه‌های حفظ و ماندگاری استعدادهای برتر گفت و ادمه داد: برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان برای بازگشت استعدادهای برتر به کشور در حال انجام است که سال گذشته زمینه‌ساز بازگشت بیش از یک هزار و چهارصد نخبه ایرانی غیرمقیم از صد دانشگاه برتر به کشور شد که تلاش برای فراهم ساختن محیط مساعد ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها انگیزه‌بخش این افراد بوده است. رئیس جمهوری نیز با تأکید و شناخت کافی به این موضوع بر ادامه این روند و اهتمام هرچه بیش‌تر بر ایجاد بستر مناسب  برای جوانان خلاق تأکید کردند.

رفع چالش های ملی و اقلام تحریمی

ستاری ، از نقش‌آفرینی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در تحقق بخشیدن به رونق تولید و تأمین نیاز کشور به اقلام تحریمی (رفع چالش های ملی و اقلام تحریمی)، تاسیس کارخانجات و مراکز نوآوری و های‌تک گفت و ادامه داد:  نگاه و عنایت ویژه رییس جمهور محترم و شناخت روشن به اهمیت این موضوع ها، چراغ راه کاروان علمی و فناوری قرار گرفت؛ این توجه و شناخت موجب شده است تا فعالان دانش‌بنیان و استارتاپی، همچون گذشته که همراه و یاور اقتصاد کشور بوده‌اند، با انگیزه  مضاعف،  تلاش خود را برای رونق تولید و تأمین نیاز کشور به کالاهای تحریمی به کار ببندند.

به بیان معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری شاید اگر این توجه از سوی عالی ترین مقام اجرایی کشور، نبود و مسیر اقتصاد دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، رویکرد به سرمایه‌های انسانی و اهمیت یک فضای مناسب برای بالندگی نهال های کارآفرینی  و نوآوری وجود نداشت، مسیر دیگری رقم می‌خورد. از این همراهی و همدلی مشفقانه رییس‌جمهوری محترم سپاسگزارم و امیدوارم این توجه، الگوی فرهنگ ساز و راهنمای کشور برای حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: