کد خبر: ۸۰۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
تعداد بازدید: ۲۸۹
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر :
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر در واکنش به ادعاهای قاسمی گفت: در حال بررسی صحت ادعاهای ایشان بوده و چنانچه سوءاستفاده صورت گرفته باشد باید پاسخگو باشند.
در حال بررسی صحت ادعاهای «سعید قاسمی» هستیم/ در صورت لزوم شکایت می‌کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، اسماعیل رمضانی مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر در واکنش به ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی و ادعای سعید قاسمی مبنی بر اینکه در پوشش هلال احمر به نیروهای بوسنی آموزش نظامی ارائه شده است، گفت: این اتفاق و ادعا مربوط به ۲۰ سال پیش است و در حال حاضر چنین اتفاقی نیفتاده که از طرف ایشان مطرح شده است.

وی ادامه داد: این سخنان ادعایی است که از نظر ما قابل پذیرش نیست؛ چراکه ما چنین اجازه‌ای به ایشان نداده‌ایم و به هیچ‌فرد دیگری هم این اجازه را نخواهیم داد و اگر ایشان سوءاستفاده‌ای کرده‌اند، خودشان هم باید پاسخگو باشند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا شکایتی از سوی هلال احمر در خصوص صحبت‌‌های قاسمی شده است،‌ تصریح کرد: ما در حال بررسی هستیم و هنوز در این رابطه اقدامی نکرده‌ایم و چنانچه لازم باشد شکایت خواهیم کرد.

رمضانی با بیان اینکه یکی از قوانین هلال احمر و صلیب سرخ این است که در هیچ جای دنیا مداخله نظامی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: سوءاستفاده از این لباس برای هر کسی امکان‌پذیر است، همانطور که چندی پیش هم دیدیم که فردی با لباس هلال احمر در یک مدرسه اقدام به گرفتن تست قند خون کرده بود. لزوما اینگونه نیست که هر کسی این لباس را پوشید، مورد تایید ما باشد. لباس هلال احمر، لباس داوطلبی است و لباس کادر نظامی یا نیروی انتظامی نیست که به افراد خاصی داده شود.

وی ادامه داد: هر کسی که داوطلب جمعیت هلال احمر باشد و صرفا یک فرم پر کند، می‌تواند از همین لباس استفاده کند؛ کما اینکه در حال حاضر بسیاری از داوطلبان ما با همین لباس در سیل امدادرسانی می‌کنند. ۸۵۰۰ نفر کادر رسمی ما هستند که هر تخلفی انجام دهند با آن‌ها برخورد می‌شود و باید درخصوص کاری که انجام می‌دهند، پاسخگو باشند. ۲ میلیون نفر هم داوطلب ما هستند که این افراد طبق اعلام آمادگی که می‌شود به ما در اتفاقات مختلف به ما کمک می‌کنند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این لباس در همه جای دنیا ارزش دارد و کسی به خود اجازه سوءاستفاده از آن را نمی‌دهد و اگر افرادی چنین کاری می‌کنند، باید خودشان پاسخگو باشند کما اینکه چنانچه این سوءاستفاده باعث وارد شدن خدشه‌ای به ما شود، از لحاظ حقوقی ورود می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین اتفاقی باعث می‌شود که مسیر کمک‌ها به ایران سخت‌تر شود، تصریح کرد: در هر جای دنیا ممکن است سوءاستفاده از صلیب سرخ اتفاق بیفتد و اینگونه نیست که یک کار سازمان‌یافته و مورد تایید ما باشد. ما هم به عنوان هلال‌احمر تحریم نیستیم اما به دلیل تحریم‌ها، امکان کانال مالی و تبادلات مالی با همه دنیا را نداریم. همین الان صیلب‌سرخ‌ها در سراسر دنیا امکان ارسال کمک‌هایشان را به ما ندارند و در حال تلاش هستیم که با فشار به مجامع رسمی این کانال باز شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: حواشی و جنجال‌های اینگونه‌ قطعا در سخت‌تر شدن کار ما تاثیرگذار است. در حال حاضر دولت و آقای ظریف در حال تلاش هستند که کانالی برای ورود کمک‌های نقدی به ایران باز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: