کد خبر: ۸۰۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
تعداد بازدید: ۳۵۱
معاون وزارت ورزش و جوانان در مورد مسائل مختلف فدراسیون‌ها و سرخابی‌های پایتخت پرداخت.
سرمربی تیم ملی فوتبال به زودی مشخص می‌شود/ اجازه پرداخت به استقلال و پرسپولیس را نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و  قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه برخی از فدراسیون‌ها به نظر می‌رسد برای اعزام‌های برون‌مرزی با مشکلات مالی مواجه شده‌اند،‌ گفت: فدراسیون‌ها می‌دانند از قبل اعزام دارند، پس تیمی که فروردین‌ماه قرار است اعزام شود از قبل کارش را انجام داده است. معمولاً در فروردین و اردیبهشت کمتر منابعی تخصیص می‌یابد. برخی از فدراسیون‌ها مکاتباتی داشته‌اند اما نگران‌کننده نیست. ما در این 40 سال عادت کرده‌ایم که در شرایط سخت از بحران‌ها بگذریم، 4 دهه بعد از انقلاب مشکلاتی بوده. طبیعی است سال 98 با توجه به مشکلاتی که دشمنان به وجود آورده‌اند، باید منابع را بهتر مدیریت کنیم.

 

وی که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، درباره استخر مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: با توجه به شناختی که از گذشته شنا دارم در 2، 3 دهه گذشته به صورت محدود استخر قهرمانی در سراسر کشور داشتیم. تلاش شد استخر قهرمانی دیگری مانند 9 دی در تهران ساخته شود، اما استخر آزادی هویت شنای کشور است. مجموعه آزادی به عنوان یکی از امکاناتی که زیرمجموعه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است تا الان سعی کرده به فدراسیون شنا کمک کند با اینکه تا الان برای نگهداری آزادی ردیف بودجه مشخصی ندارد اما تعاملاتی را با فدراسیون‌ها داشته است.

 

داورزنی ادامه داد: در نشستی که هفته گذشته با مسئولان مجموعه ورزشی آزادی، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و رئیس فدراسیون شنا داشتیم صحبت‌هایی مطرح شد، سوء تفاهم به وجود آمده بود که این بحث‌ها باعث رؤسای فدراسیون‌های شنا و نجات غریق جلساتی را با هم داشته باشند تا این استخر به هر دو فدراسیون سرویس دهد.امروز و فردا این موضوع جمع می‌شود نگران نباشید. استخر آزادی درآمدزا نیست که هزینه خودش را تأمین کند. از نیروی نگهداری، تأمین آب، برق، کارگری و موتورخانه زیاد است فدراسیون شنا هم به عنوان متولی در حال حاضر استخر 9 دی را دارد که گاهی اوقات اردوها و کمپ‌ها در این استخر برگزار می‌شود،‌ اما لازم است استخر آزادی در اختیار ورزش قهرمانی باشد.

 

معاون حرفه‌ای و  قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سؤال که مدیریت با فدراسیون شناست یا نجات غریق، یادآور شد: این استخر تخصصی شناست. درخواست آنها این است که کلاً استخر را بگیرند و به نجات غریق سرویس دهند. قراردادی که بین دو فدراسیون بسته می‌شود این است که تفاهماتی صورت بگیرد، مبنی بر اینکه مدیریت با یکی باشد و به دیگری سرویس دهند. دوستان تفاهم می‌کنند امروز و فردا قرارداد مشخص می‌شود.

 

داورزنی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه اگر استخر از شنا گرفته شود، مسئولان این فدراسیون گفته‌اند استعفا می‌دهند، تصریح کرد: نه، وارد این بحث‌های ژورنالیستی نشویم. در مجموعه آزادی فقط شنا را نداریم 20 فدراسیون هم در این مجموعه هستند که شرکت توسعه، همواره از یاوران فدراسیون‌ها بوده‌اند. با وجود اینکه فدراسیون‌ها به شرکت توسعه بدهکار هستند اما این شرکت فضا را مهیا کرده است. فدراسیون شنا هم مبالغی بدهکار است اما شرکت توسعه کار را متوقف نکرده است.

 

وی همچنین درباره پاداش مدا‌ل‌آوران و صحبت‌های ورزشکاران مثل حسن یزدانی که گفته‌اند حقوق نگرفته است خاطرنشان کرد: ما اوایل سال گذشته همه پاداش‌ها را از جمله پاداش المپیک و قهرمانی جهان را پرداخت کردیم امسال هم تلاش این است طبق برنامه ظرف یکی دو ماه آینده این کار را انجام دهیم، ما هیچ وقت در اسفند پاداش قهرمانان را نمی‌دادیم. به ورزشکاران قول داده‌ایم جاکارتا را در اولویت قرار دهیم. با پیگیری‌های وزیر و معاون مالی در فصل بهار پاداش‌ها پرداخت می‌شود.

 

معاون حرفه‌ای و  قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه شنیده شده افرادی که در فدراسیون‌ها بازنشسته شده‌اند، همچنان در دفترشان مستقر هستند، یادآور شد: ما در ارکان فدراسیون‌ها بازنشسته نداریم اما اینکه آنها می‌توانند با فدراسیون‌ها می‌توانند همکاری کنند، بله این امکان وجود دارد که از آنها به عنوان مشاور استفاده شود. ما هیچ بازنشسته‌ای نداریم این خلاف قانون است. در 8 فدراسیونی که اسفند مجامع آنها را برگزار کردیم، دیدید تغییر نسلی اتفاق افتاده، طبیعی است باید از ظرفیت پیشکسوتان استفاده کرد که این اتفاق در فدراسیون‌ها رخ داده است.

 

داورزنی درباره برگزاری انتخابات والیبال، کشتی، وزنه‌برداری هم گفت: سعی می‌کنیم فصل بهار انتخابات را برگزار کنیم. شاید برای والیبال کمی طول بکشد اما سعی می‌کنیم ثبت‌نام از نامزدها را انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه شفر و برانکو شاید قراردادشان تمدید شود، آیا از نظر منابع مالی کمک‌هایی از سوی وزارت صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: بیش از دو سال است که استقلال و پرسپولیس خودشان منابع را تأمین می‌کنند. وزارتخانه نه می‌تواند نه اجازه دارد پرداخت مالی داشته باشد اما به عنوان متولی نظارت خواهد داشت. با توجه به اینکه هر دو باشگاه هواداران چند میلیونی دارند تلاش شده شرایط مناسب برای هر دو باشگاه فراهم شود امید است در سال 98 خصوصی‌سازی این دو باشگاه تمام شود و دولت به هر دو باشگاه مانند سایر باشگاه‌ها نگاه کند، هواداران در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

 

معاون حرفه‌ای و  قهرمانی وزارت ورزش درباره اینکه تیم ملی هنوز سرمربی ندارد و این دغدغه خیلی‌هاست،‌ تصریح کرد: طبیعی است فوتبال به خاطر شرایط ویژه دغدغه خیلی‌ها باشد،‌ تعیین تکلیف سرمربی برای وزارت ورزش و فدراسیون هم دغدغه است اما تاج تلاش زیادی می‌کند، وزارت ورزش هم کنار آنهاست. تلاش فدراسیون فوتبال این است کارها زودتر انجام شود. نگران نباشید سرمربی هم زودتر تعیین تکلیف می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: