کد خبر: ۸۰۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
تعداد بازدید: ۴۴۳
شیوه‌نامه تاسیس انجمن‌های فرهنگی و هنری کیش با هدف ارتقای سطح پویایی هنر و فرهنگ در جزیره کیش تدوین و ابلاغ شد.
معرفی شیوه‌‌‌نامه تاسیس انجمن‌های فرهنگی، هنری خانه هنرمندان کیش

به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه‌ای با حضور مدیران امور فرهنگی، هنری و آموزشی معاونت اجتماعی، جمعی از خبرنگاران و نمایندگان فرهنگ و هنر، 25 فروردین ماه جاری  در سالن اجتماعات سازمان برگزار و شیوه‌نامه انجمن‌های فرهنگی، هنری خانه هنرمندان کیش معرفی شد.

مسعود رهبری، مدیر امور فرهنگی معاونت اجتماعی با بیان این‌که تدوین شیوه‌نامه انجمن‌های فرهنگی هنری و نهادسازی برای آنها با هدف سوق دادن فعالیت‌های فردی به سمت فعالیت‌های تشکل یافته، جمعی و شناسنامه‌دار در راس برنامه‌های معاونت فرهنگی سازمان بوده است گفت: این موضوع موجب هویت‌سازی حقوقی می‌شود تا با هم‌افزایی این فرایند، رخدادها و برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی با کامیابی بیشتری مواجه و موجب ارتقای سطح پویایی فرهنگ و هنر در  جزیره کیش شود.

رهبری مهم‌ترین دلیل تدوین شیوه ‌نامه جدید را وجود برخی تناقضات در آیین نامه‌های مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی دانست و گفت: تدوین نشدن شیوه‌نامه و نبود بستر حقوقی روشن برای ایجاد تشکل‌های فرهنگی هنری، نقص بزرگی در مسیر این برنامه‌ها بود و بلاتکلیفی در اجرای ضوابط و قوانین مربوط به مناطق آزاد موجب سردرگمی فعالان هنری و فرهنگی می‌شد. از این رو از ابتدای سال 97 فرایند تدوین شیوه‌نامه مستقل در سازمان و در حوزه انجمن‌های فرهنگی هنری آغاز و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با صاحب‌نظران در کیش و با مسئولان مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سرزمین اصلی به تایید دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رسید و ابلاغ شد تا مبنایی برای تاسیس تشکل‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری باشد.

مدیر امور فرهنگی معاونت اجتماعی سازمان افزود: با تدوین این شیوه‌نامه از این پس بررسی تقاضای تاسیس انجمن‌ها در کمسیون صدور مجوز و نظارت بر انجمن‌های فرهنگی هنری انجام و درصورت موافقت تایید می‌شود.

رهبری همچنین به تشریح وظایف کمسیون صدور مجوز و نظارت بر انجمن‌های فرهنگی هنری پرداخت و گفت: رسیدگی به درخواست صدور مجوز تاسیس انجمن‌های فرهنگی هنری، بررسی صلاحیت‌های علمی عمومی فرهنگی هنری اعضای هیئت موسس و هیئت مدیره، تصویب اساسنامه انجمن و هرگونه تغییر در آن، تصویب آئین‌نامه انضباطی انجمن‌های فرهنگی هنری، رسیدگی به تخلفات انجمن، تصویب آئین‌نامه داخلی کمیسیون و نظارت بر فعالیت‌های انجمن فرهنگی هنری از جهت انطباق با شیوه‌نامه و قوانین موضوعی کشور 7 وظیفه محول به این کمسیون است.

اعضای کمسیون صدور مجوز و نظارت بر انجمن‌های فرهنگی هنری به‌عنوان شخصیت‌های حقوقی و حقیقی به شرح ذیل معرفی شدند:

ـ معاون فرهنگی سازمان به‌عنوان رئیس کمسیون

ـ مدیر امور هنری به‌عنوان دبیر کمسیون

ـ مدیر امور فرهنگی و آموزشی

ـ  مدیر امور حقوقی و امور قراردادها و املاک سازمان یا نماینده ایشان

ـ  نماینده حراست سازمان

ـ دو نفر شخصیت حقیقی از فعالان و صاحب‌نظران بخش‌های  فرهنگی و هنری

سعید یکه دهقان مدیر امور آموزشی معاونت اجتماعی نیز ابلاغ این شیوه‌نامه را اتفاق مبارکی در فضای فرهنگی هنری کیش دانست و گفت: این اتفاق از برکات تغییر نگاه جدید مدیریتی است و بسیار خرسندیم که از این پس تصمیم‌گیری‌ها در مسیری منسجم و هماهنگ صورت می‌گیرد و ما با همکاری اصحاب هنر و فرهنگ می‌توانیم در ارتقای سطح برنامه‌های فرهنگی جزیره کیش گام بلندی برداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: