کد خبر: ۸۰۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
تعداد بازدید: ۲۰۹
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آینده ایران و عراق و کشورهای منطقه بیشتر به همه نزدیک‌ می‌شوند و همکاری خواهند کرد.
فلاحت‌پیشه: ورود نیروهای عراقی به خاک ایران تحت قوانین کشور است/ باید از کمک‌های کشورهای مختلف به سیل‌زدگان استقبال کنیم

به گزارش خبرداغ ،حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با  ایلنا،‌ درباره برخی از جبهه‌گیری‌ها علیه کمک‌های برخی نیروهای عراق به ایران گفت: خارج از تعاملات سیاسی در منطقه یک موضوعی شکل گرفت که بسیار فراتر از آن چیزی بود که تصور می‌شد؛ یک رابطه ملی شکل گرفت که همه معادلات را برهم زد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: شاید کمتر تحلیل‌گری فکر می‌کرد روابط ایران و عراق که هشت سال با یکدیگر جنگیدند امروز به گونه‌ای شود که بزرگترین ائتلاف را علیه تروریسم شکل دهند.

وی یادآور شد: همین که به هنگام جمع‌آوری کمک‌ها عراقی‌ها گفتند که ایرانی‌ها به خاطر ما خون دادند و ما امروز باید کمک کنیم، نشان‌دهنده شکل‌گیری یک پیوند است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما این پیوند را در مسیر راهپیمایی اربعین و موکب‌ها می‌بینیم و باید از آن استقبال کنیم و کسانی که امروز مخالف این امر هستند در پی دامن زدن به یکسری دشمنی‌ها هستند.

به گفته وی ورود هر عراقی به خاک ایران در قالب قوانین جمهوری اسلامی و زیر نظر وزارت کشور صورت می‌گیرد.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: اگر شرایط صیانتی کشور رعایت شود، ورود این نیروهای به کشور و به طور کلی کمک‌های خراجی به سیل‌زدگان مشکلی ندارد و باید از این روابط استقبال شود.

وی ادامه داد: در آینده ایران و عراق و کشورهای منطقه بیشتر به همه نزدیک‌تر می‌شوند و همکاری خواهند کرد. همین کمک‌ها نشان می‌دهد جمهوری ایران کشوری تحریم‌ناپذیر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: