کد خبر: ۸۰۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
تعداد بازدید: ۲۰۹
تربتی‌‌‌نژاد مطرح شد؛
سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: طراحی سدها باید تضمین‌کننده کنترل سیلاب‌ها باشند. در استان‌های شمالی و برخی دیگر از استان‌ها نیاز به مخزن و سد سازی داریم.
جزئیات جلسه امروز کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر نیرو

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نورمحمد تربتی‌‌‌نژاد درباره جلسه عصر امروز کمیسیون کشاورزی گفت: جلسه امروز با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو و رئیس سازمان هواشناسی کشور و معاونان مربوطه تشکیل شد.

وی ادامه داد: یکی از موارد مطرح شده در جلسه امروز در مورد معضلات در سیل اخیر و ضعف در مدیریت بحران بود. همچنین نداشتن سامانه و تجهیزات پیشرفته هواشناسی و مشکلات مهندسی مخازن، سدها و رودخانه ها و نبود تناسب بین آبراهه‌‌های زیرساخت‌های جاده‌‌ای و ریلی و دبی سیلاب بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی افزود: مسدود شدن حریم رودخانه‌‌ها در اثر ساخت و سازها، عدم اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، رعایت نکردن اصول حفاظت از محیط زیست و صدمه زدن به پوشش گیاهی از دیگر مباحثی بود که در کمیسیون مورد ارزیابی قرار گرفت.

تربتی‌نژاد اضافه کرد: وزیر نیرو هم گفت‌‌ سیل در جهان‌‌‌گریزناپذیر است و در تمام کشورها بودجه‌‌ای را برای سیل پیش‌‌بینی می‌‌کنند اما جلوگیری از تخریب و ایجاد خسارت می‌‌تواند مدیریت شود.

تربتی‌نژاد گفت: اردکانیان همچنین تاکید داشت باید مطالعاتی را انجام دهیم تا آگاه شویم سیل ناشی از تغییرات اقلیمی چقدر و چه زمان‌هایی سهم کشور ما می‌شود. طراحی سدها باید تضمین‌کننده کنترل سیلاب‌ها باشند. در استان‌های شمالی و برخی دیگر از استان‌ها نیاز به مخزن و سد سازی داریم.

وی ادامه داد: وزیر نیرو از  دستور رئیس‌جمهور به هیات ویژه ملی جهت تدوین مسائل مربوط به رویداد سیل خبر داد و گفت که علت‌العلل مشکلات کشور ما از جمله مشکل سیل بخشی‌نگری و دیوان‌سالاری است و باید ارگان‌های میان بخشی مثل سازمان هواشناسی به رسمیت شناخته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: