کد خبر: ۸۰۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۳۰۴
امیرعبداللهیان:
سفیر جدید جمهوری عراق در تهران با دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌و‌گو کرد در این دیدار بر تعمیق روابط طرفین تاکید شد.
تهران و بغداد سهم مهمی در مبارزه با تروریسم و تحقق صلح و ثبات منطقه داشته‌اند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سعد قندیل سفیر جدید جمهوری عراق در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ۲ طرف ضمن ابراز رضایت از سفر رؤسای جمهور دو کشور به تهران و بغداد و همچنین سفر نخست وزیر و رئیس مجلس ملی عراق به جمهوری اسلامی ایران، این دیدارهای انجام شده را در بازه کوتاه زمانی، نشانگر عمق روابط و فصل جدیدی در روابط دو کشور دانسته و اجرایی شدن توافقات به امضا رسیده را ضروری خواندند.

امیرعبداللهیان روابط راهبردی دو کشور را مهم و درخور توجه دانست و از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به تعمیق مناسبات فیمابین خبر داد.

دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل از اقدامات انسان‌دوستانه عراق در کمک به سیل زدگان جمهوری اسلامی ایران تقدیر نمود. امیرعبداللهیان افزود: روابط تهران و بغداد راهبردی است و دو کشور سهم مهمی در مبارزه با تروریسم و تحقق صلح و ثبات منطقه داشته اند و اکنون نیز در جهت توسعه، امنیت پایدار و رفاه دو ملت گام برمی‌دارند.

سعد جواد قندیل، سفیر جمهوری عراق در تهران نیز روابط دو کشور را پر اهمیت خواند و تقویت و توسعه آن در همه زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را مورد توجه کشورش خواند.

طرفین در این ملاقات بر نقش مهم دیپلماسی پارلمانی در توسعه و گسترش روابط فیمابین و تعاملات مثبت و سازنده کشورهای همسایه در حل بحران‌های منطقه و برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: