کد خبر: ۸۰۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۴۰۴
یک عضو کمیسیون فرهنگی درباره اکران مجدد فیلم «رحمان ۱۴۰۰» بیان کرد: عده‌ای در تلاش هستند تا امکان اکران دوباره آن را فراهم آورند. می‌خواهند بگویند بعد از اصلاحات اجازه دهید دوباره اکران شود که این قابل قبول نیست.
هشدار یک نماینده مجلس نسبت به اکران مجدد «رحمان ۱۴۰۰»

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای  اسلامی در متنی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، نوشت:

وزارت ارشاد متولی نظارت بر آن چیزی است که خود مصوب کرده‌ است. طبق روال گذشته وزارت ارشاد یک‌سری اصلاحات برای اکران این فیلم در نظر گرفته‌ است. جدای از آن حوزه‌ هنری هم برای اکران فیلم اصلاحاتی در نظر گرفته و بعد از انجام این اصلاحات قرار بوده‌ که فیلم اکران شود.

 در نهایت با مجموع این اصلاحات  فیلم اکران شده و روی پرده سینما رفته‌است. این بخشی از وظایف ارشاد بوده که باید اعمال می‌شده و اینکه آیا ممیزی‌ها درست و به‌جا بوده بحث دیگری است. اما اشکال اصلی این است که فیلم بیش از یک ماه اکران شده و فروش بالایی کسب کرده. اما آنچه اکران شده نسخه اصلاح نشده فیلم بوده‌ است.

این فیلم که پر از موارد نامناسب و غیراخلاقی بوده و در نهایت بدون ممیزی هم اکران شده و حالا باید منتظر عکس‌العمل وزارت ارشاد نسبت به این موضوع باشیم. اگر کسانی مطلع بودند و کوتاهی کردند و تخلفی صورت  گرفته حتما باید با واحد ناظر عملیاتی برخورد شود. خود آقای وزیر به ما توضیح دادند که در همه اکران‌ها بازرسانی وجود دارد و سالنها نظارت می‌شوند. ما باید ببینیم مسئول این نظارت به چه دلیلی کوتاهی کرده ‌است و برخورد وزارت ارشاد با شخص یا مجموعه خاطی به چه صورت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین تاکید کرد: انتظار کمیسیون فرهنگی مجلس هم برخورد با خاطیان است. برخورد دوم هم نسبت به کسانی است که این کار را انجام داده‌اند. دیگر نباید این فیلم اجازه اکران بدست آورد، اطلاعاتی به دست ما رسیده که عده‌ای در تلاشند تا امکان اکران دوباره آن را فراهم آورند. می‌خواهند بگویند که اصلاحات لازم انجام شده و بعد از اصلاحات اجازه دهید که دوباره اکران شود که این قابل قبول نیست و به غیر از جلوگیری اکران باید عوامل آن جریمه هم بشوند. زمانی بحث روی ممیزی‌های وزارت ارشاد و کم و کیف این ممیزی‌ها بود ولی الان موضوع متفاوت است و آن چیزی که اتفاق افتاده دور زدن خود وزارت ارشاد است که حتما واکنش ارشاد را می‌طلبد. با این اتفاق در واقع حریم ارشاد لطمه خورده و ارشاد دور خورده که برخورد جدی را طلب می‌کند.

13980126000535_Test_NewPhotoFree

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: