کد خبر: ۸۰۹۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۲۴۴
حسینی در تذکر شفاهی مطرح کرد؛
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تصمیم کمیسیون شوراها در بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مبنی بر حذف تبصره مربوط به سهم زنان در لیست‌های انتخاباتی انتقاد کرد.
انتقاد از حذف تبصره مربوط به سهم زنان در لیست‌های انتخاباتی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، فاطمه حسینی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: در آخرین جلسه علنی در سال ۹۷ در حین بررسی تبصره (۵) ماده (۵) که به احزاب تکلیف می‌کند در فهرست خود در سراسر کشور سهم یک ششمی به زنان کاندیدا اختصاص دهند، بحث و مقرر شد ابهام این موضوع از حیث چگونگی اجرای آن رفع شود.

نماینده مردم تهران افزود: این ابهام با موافقت نمایندگان در جلسه آن روز به کمیسیون تخصصی ارجاع شد ولی کمیسیون اقدام به حذف این تبصره از ماده (۵) کرده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اهمیت این مسئله و تلاش فراوانی که برای تصویب آن انجام شد، پیشنهاد می‌دهیم روی همان متن و مصوبه کمیسیون، رفع ابهام شود.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر وی گفت: اگر پیشنهادی دارید در زمان بررسی این موضوع آن را مطرح کنید و منعی ندارد.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: